Skip to content

اخبار دانشگاهی: شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی ایران رای داد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در نخستین جلسه خود در دولت یازدهم به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، به انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران رای داد.
دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جزئیات جلسه شورا در این باره گفت: مباحث گوناگونی از قبل در این زمینه مطرح شده بود و کارشناسی‌های فراوانی در خصوص آن ارائه شده بود.
وی افزود: دکتر هاشمی وزیر بهداشت نیز با توجه شروع سال تحصیلی جدید و اینکه کارها بتواند روال خود را پیدا کند درخواست اظهار نظر رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه را داشت.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین مجموعه وزارت بهداشت و دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران مسائل آموزشی، دانشجویی و… را پی‌گیری کرده بودند.
دکتر مخبر دزفولی گفت: نهایتا موضوع انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران به رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شد و با رای قاطع به تصویب رسید و دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران منتزع شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت‌های علمی، پژوهشی و خدمات درمانی خود را بهتر از گذشته انجام دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از این شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماده واحده مصوب ۷۳۵  جلسه مورخ  ۲۵ تیرماه ۹۲ تایید کرده بود ادغام یا انتزاع هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از جمله دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسب مورد از اختیارات وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
اما پس از آن به دلیل مسائل متعدد و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری موضوع به مشکل برخورده بود و مقرر شد نظر کامل شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه ارائه شود.
پیش از این دانشگاه علوم پزشکی ایران در آبان ماه سال ۸۹ منحل و بخش های آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش های خدماتی و درمانی به دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار شده بود. در فروردین ماه ۹۲ دوباره بحث احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد و شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی رای به احیای مجدد این دانشگاه داد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها