Skip to content

مرکز پژوهشی:افتتاح پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور رئیس مجلس

دکتر فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاح این پژوهشکده در بیمارستان آیت الله طالقانی تهران عنوان کرد: مرکز تحقیقات غدد درون ریز در اجرای طرح های تحقیقاتی مربوط به رشته بیماری های غدد و کمک به ارتقای سطح پژوهش های پزشکی کشور نقش موثری دارد.
دکتر عزیزی با اشاره به فعالیت های این مرکز در زمینه های آموزشی و پژوهشی گفت: در بخش آموزش این مرکز نخستین مرکز آموزش دستیاران فوق تخصصی در رشته غدد درون ریز و متابولیسم بوده، و با بیش از ۱۵ مرکز تحقیقاتی و سازمان و انستیتو در کشور همکاری دارد .
رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتشار بیش از ۶۰۰ مقاله علمی در نشریات داخلی و بین المللی و عضویت در کمیته های علمی و اجرایی انجمن های غدد درون ریز آسیا و اقیانوسیه را از دیگر دستاوردهای این مرکز برشمرد.
همچنین در این مراسم دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در قسمتی از سخنرانی خود عنوان کرد: امروز حتی یک دانشجو در دورترین نقاط کشور ‌هم می‌داند که مسیر پیشرفت او باز است و یک نشاط علمی و احساس سرافرازی در تمام زمینه‌های علم در کشور دیده می‌شود که کشف داروهای جدید، روش‌های جدید پزشکی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ای از آن جمله است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همین پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم که امروز افتتاح می‌شود نیز نمونه دیگر از نتیجه خودباوری و تلاش عاشفانه محققان ایرانی که از سال‌های قبل با کم‌ترین امکانات آغار کردند و موفق شدند با توزیع ید در کشور بیماری گواتر را در کشور کنترل کنند و از این طریق سلامت و صرفه جویی اقتصادی را به کشور هدیه کردند.
وی افزود: ما امروز شاهد نشاط علمی در کشور هستیم که آثار آن منحصر به کشور ما نیست و به خیلی از کشورهای دیگر هم سرایت کرده است نمونه آن کشور ونزوئلا است که بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی اکنون در این کشور دور مشغول فعالیت هستند، حتی کمیته امداد هم به این کشور رفته است تا روش‌های کمک به مستمدان را به آنان بیاموزد، آثار این فعالیتها در خیلی کشورهای منطقه از جمله سوریه نیز مشهود است و به زودی بسیاری از کشورهای آسیایی و سایر نقاط دنیا برای بهره مندی از دانش بومی ما به مراکز تحقیقاتی کشورمان رجوع می‌کنند تا یاد بگیرند.
وی اضافه کرد: در زمینه پزشکی، ایران تنها کشور منطقه است که پیوند ریه می‌کند و در کنار رشد علوم بالینی، علوم پایه پزشکی که سرچشمه علوم بالینی است هم رشد چشمگیر داشته است و با این رویکرد جدید که در تمام علوم دیده می شود در آینده شاهد شکوفایی بیشتر کشور در عرصه های علمی خواهیم بود و این حق و شان کشور ماست.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها