Skip to content

همکاریهای پژوهشی و فناوری: امضای تفاهمنامه برای بومی سازی فناوری ها و تجهیزات پزشکی

تفاهمنامه ای برای انتقال فناوری و بومی سازی تجهیزات پزشکی بین پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) منعقد شد.

 

 

تفاهمنامه تولید محصولات بومی و انتقال فناوری به امضای دکتر حمید کشوری رییس پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سعید رحیمی معاون فناوری شرکت صنایع الکترونیک ایران رسید.

 

 

معاون فناوری شرکت صنایع الکترونیک ایران درباره این تفاهمنامه گفت: قرار است تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات اتاق عمل، تجهیزات مانیتورینگ، ضربان قلب، تجهیزات مخابراتی سلامت الکترونیک و در صورت امکان دستگاه بیورزونانس تولید شود.

 

 

وی افزود: با توجه به ظرفیت اجرایی بالای شرکت صنایع الکترونیک ایران و ظرفیت علمی بالای دانشگاه صنعتی امیرکبیر می توان انتظار داشت که محصولات پزشکی یاد شده در سال جاری تولید شود.

 

 

رحیمی تاکید کرد: با تولید محصولات و تجهیزات پزشکی به صورت بومی از خرید محصولات مشابه خارجی بی نیاز می شویم و در نتیجه از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

 

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت الکترونیک در بخش سلامت کشور مغفول مانده است، گفت: این امر به تازگی و در سال های اخیر به صورت یک پروژه بزرگ و چند منظوره تعریف شده است.

 

** خبرگزاری پزشکی با عنوان پزشکنا افتتاح شد.

 

 

به گزارش ایرنا، همچنین در حاشیه برگزاری نخستین سمینار بیورزونانس خبرگزاری سایت پزشکی پزشکنا به آدرس  www.pezeshkna.ir از سوی پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

 

 

مصطفی بهمن آبادی معاون فناوری پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر هدف از افتتاح این خبرگزاری را اطلاع رسانی در زمینه پزشکی و مهندسی پزشکی به متخصصین هر دو رشته عنوان کرد و گفت: نسخه اندرویدی این خبرگزاری به زودی افتتاح می شود.

 

 

وی افزود: همچنین قرار است کلوپ پزشکان و مهندسان پزشکی راه اندازی می شود تا متخصصین این حوزه به تبادل نظر در این زمینه بپردازند.

 

 

نخستین سمینار بیورزونانس و تشخیص پزشکی تا فردا پنج شنبه اول خرداد ماه در دانشگاه صنعتی امیراکبیر برپا است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها