Skip to content

همکاریهای پژوهشی بین المللی: همکاری های بین المللی در حوزه علم و فناوری باید گسترش یابد.

رییس پارک فناوری پردیس با بیان این که تمامی کشورها این اعتقاد را دارند که برای توسعه علم و فناوری باید از ظرفیت دیگر کشورها در حوزه های تخصصی استفاده کنند افزود: با توجه به این اصل و همچنین نیازهای کشور باید همکاری های بین المللی در حوزه علم و فناوری گسترش یابد.

 

مهندس مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس، در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (INOTEX 2014)  گفت: موضوع همکاری های بین المللی در حوزه های علمی و فناوری یکی از اولویت های کشور است و همه کشورها حتی کشورهای پیشرفته نیز این هدف را دنبال می کنند وبه همین دلیل اهمیت ویژه ای به این بخش می دهند.

 

 

وی تا کید کرد: یکی از راه هایی که معمولا کشورها برای استفاده از ظرفیت های دیگر کشورها در این حوزه انتخاب می کنند، برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های بین المللی است.

 

 

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: با توجه به نیاز آشنایی ایران با آخرین دستاوردهای حوزه فناوری کشورهای دیگر و استفاده از ظرفیت های موجود کشورها، سومین دوره نمایشگاه اینوتکس برپا شده است.

 

 

مهندس صفاری نیا اهداف نمایشگاه را آشنایی با فناوری ها و نوآوری های دنیا و توسعه همکاری های مرتبط با حوزه فناوری با سایر کشورها و کمک به انتقال یا صادرات فناوری ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان ایرانی عنوان کرد و گفت:در نمایشگاه سوم هشت کشور روسیه، هند، کره جنوبی، اتریش، آلمان، انگلیس، چین و ترکیه شرکت کرده اند.

 

 

وی با بیان این که این نمایشگاه، بزرگ ترین رویداد بین المللی علمی و فناوری کشور محسوب می شود، گفت: تعداد۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی، دستاورهای علمی خود را به معرض دید علاقمندان گذاشته اند.

 

 

مهندس صفاری نیا در پایان گفت: رویکرد جدیدی که امسال به نمایشگاه اضافه شده است و بار محتوایی و علمی آن را بیشتر می کند، برگزاری دو کارگاه و نشست تخصصی با محوریت انتقال تجربیات کشورهای دیگر در حوزه فناوری است.

 

 

سومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۴) دوم تا چهارم خردادماه سال جاری با حضور ۶۰ شرکت خارجی در تهران برگزار می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها