Skip to content

مراکز پژوهشی: مرکز علوم اعصاب ایران قطب علمی جهان خواهد شد.

رییس ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب گفت: مرکز علوم اعصاب ایران در آینده قطب علمی جهان خواهد شد و مایه غرور ایرانیان خواهد بود.

پروفسور مجید سمیعی در حاشیه آغاز به کار ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد، در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می کنیم که مرکز علوم اعصاب ایران ظرف چند سال آینده به بزرگترین قطب علمی جهان تبدیل شود، بطوریکه متخصصان اروپایی و آمریکایی برای کسب تجربه به خود بگویند حتماً باید به ایران سفر کنیم.

وی در مورد ساختمان مرکز علوم اعصاب ایران گفت: ساختمان این مرکز تقریباً به اتمام رسیده و فقط باید ۱۰۰ شرکت مختلف با همکاری هم به کامل کردن بیمارستان کمک کنند.

پروفسور سمیعی افزود: مهمتر از ساختمان، پرسنل و کارمندانی است که قرار است در بیمارستان فعالیت کنند و به همین منظور تصمیم داریم، تا نخبگان کشور را شناسایی و جهت آموزش های تکمیلی به بهترین مراکز علمی جهان بفرستیم؛ همچنین همه بزرگان علم مغز و اعصاب به من قول داده اند تا ما را در ارائه خدمت به مردم در این مرکز همراهی کنند.

رییس ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب ادامه داد: قرار است ۶۰ دانشجوی نخبه مغز و اعصاب کشور در مراکز معتبر علمی جهان بورسیه شوند تا پس از کسب تجربه و بازگشت به وطن در مرکز علوم اعصاب ایران فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیچکدام از این افراد بصورت سفارشی انتخاب نشده و هر کس که سفارشی آمده باشد، او را نخواهیم پذیرفت، در ضمن این افراد علاوه بر سواد و هوش باید تربیت خانوادگی و عشق و علاقه به مردم داشته باشند.

پروفسور سمیعی گفت: این مرکز در پایان سال آینده میلادی افتتاح می شود و فدراسیون جهانی مغز و اعصاب هماهنگی های لازم را انجام داده تا متخصصان برتر مغز و اعصاب ۱۶۰ کشور جهان برای افتتاح این مرکز به ایران بیایند.

وی در مورد ششمین کنگره جراحی مغز و اعصاب نیز افزود: خوشحالم که برای ششمین بار این کنگره را در ایران برگزار می کنیم و امسال سخنرانان بین المللی بیشتری از کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش، اسپانیا، فرانسه، کلمبیا، برزیل و چین به تهران آمده اند.

پروفسور سمیعی با بیان اینکه شاگردان زیادی را در کشور برزیل تربیت کرده است، گفت: برگزاری کنگره ها به پیشرفت علم در کشور بسیار کمک می کند و اگر ما می خواهیم علم روز دنیا را داشته باشیم، باید به برگزاری همین کنگره ها بپردازیم و خوشحالم که هر سال تازه های علم جهان در بخش مغز و اعصاب از طریق این کنگره به ایران آورده می شود.

** وقتم را در ایران صرف آموزش همکارانم می کنم.

وی با اشاره به این موضوع که بعضی ها معتقدند اگر پروفسور سمیعی می خواهد به کشور کمک کند باید در ایران مطب داشته باشد و بیماران را معالجه کند، گفت: این افراد در اشتباه هستند زیرا با تاسیس مطب، من فقط یک بیمار را ویزیت کرده و وقتی را که می توانم برای آموزش همکاران بگذارم، با ویزیت یک بیمار تلف کرده ام.

پروفسور سمیعی تاکید کرد: اگر همکارانم را آموزش دهم، صدها بیمار به صورت همزمان در کشور مداوا می شوند و کمک اصلی که به کشورم می توانم بکنم، همین آموزش دادن است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها