Skip to content

طرحهای کلان ملی: تصویب ده ها طرح کلان ملی حاصل توانمندی بالای پژوهشگران کشورمان است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب ده ها طرح کلان ملی یا مگا پروژه در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) گفت: این موضوع ناشی از توانمندی بالای پژوهشگران کشور و حاصل سه دهه تجربه است.

دکتر وحید احمدی در مراسم امضای قرارداد تولید سوخت دیزل از میکروآلک اظهار داشت:توانایی محققان کشور و دانشگاه ها برای اجرای مگا پروژه ها بالاست و کمبودی که وجود دارد عدم توازن بخش تقاضا با عرضه است که در این راستا نیازمند حضور جدی بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: تحصیل ۵۰۰ هزار دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، پتانسیل بالایی در اختیار جامعه قرار می دهد تا برای اجرای طرح های مهم پژوهشی از این پتانسیل استفاده کنند.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: کشور ما در کنار تولید علم که در جایگاه بالایی قرار دارد و در انجام طرح های پژوهشی نیز از موقعیت خوبی برخوردار است که باید از این توان برای تغییر نگاه ها به کشور ایران و منطقه خلیج فارس استفاده کند.

دبیر شورای عالی عتف با اشاره به موضوع اقتصاد دانش بنیان، گفت:در این گونه اقتصاد، مهم تر از تولید محصول دانش بنیان، تغییر نوع نگاه و رویکرد به اقتصاد است و اینکه چگونه دانش می تواند در رفاه مردم اثر گذار باشد.

دکتر احمدی با اشاره به امضای قرار داد تولید سوخت دیزل از میکرو آلگ گفت: این پروژه بسیار مهم و باعث افتخار حوزه علم و دانش کشور است و ورود بخش خصوصی به آن مشارکت گسترده بخش غیر دولتی را در اقتصاد دانش بنیان نوید می دهد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها