Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: قانون معافیت مالیاتی و گمرکی شرکت های دانش بنیان اجرایی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرایی شدن قوانین حمایتی از جمله قانون معافیت مالیاتی و گمرکی شرکت های دانش بنیان خبر داد.

دکتر علیرضا دلیری درنشست مدیران شرکت های دانش بنیان مازندران در ساری که با حضور معاون علمی و فناری رییس جمهوری برگزار شد، گفت: براساس ماده ۲۲ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان مصوب سال ۹۱هیات وزیران، این شرکت ها از پرداخت مالیات و هزینه گمرک معاف هستند.

وی افزود: با گذشت دو سال از تصویب این قانون، هنوز شرکت های دانش بنیان مجبور به پرداخت مالیات و هزینه گمرک هستند.

دکتر دلیری رویکرد اصلی دولت را حمایت از مقوله علم و فناوری معرفی کرد و گفت: شرکت های ثبت نام شده در سامانه دانش بنیان پس از تایید، مشمول قوانین حمایتی می شوند.

وی افزود: تاکنون ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور پس از ثبت نام در سامانه، تایید شده اند که بهره مندی آنها از قوانین موجود اجرایی خواهد شد.

دکتر دلیری از تامین منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: هیچگونه مشکلی برای حمایت مالی از این مجموعه ها وجود ندارد.

وی به تزریق ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: تسهیلات با رقم بالا به این شرکت ها پرداخت خواهد شد.

دکتر دلیری وضعیت مازندران را در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: زیرساخت های حمایتی خوبی برای این شرکت ها وجود ندارد.

وی افزود: امیدواریم با حمایت و همکاری استانداری برای تامین زیرساخت های لازم، شاهد تغییر و تحولات خوبی در زمینه پارک علم و فن آوری باشیم .

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نهمین سفر استانی خود امروز وارد مازندران شد و از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بنیاد علمی حریری ، پارک علم و فن آوری و شرکت فن آوران مازندران دیدن کرد.

دیدار با فرهیختگان و استادان دانشگاه های مازندران و دیدار و گفت وگو با استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هم از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری به مازندران است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها