Skip to content

زیرساختهای پژوهشی: تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاههای کشور ساماندهی می شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی و آمایش تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاهای کشور جزو اهداف و برنامه های اصلی این وزارت خانه است.

دکتر وحید احمدی در نشست خبری دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران افزود:برای اجرایی شدن برنامه در سه مرحله ابتدا به دنبال منطقه ای کردن آزمایشگاه ها،تقویت آزمایشگاه های ملی و در مرحله سوم بحث کمک به بخش خصوصی برای ورود به این موضوع را در نظر داریم.

وی با بیان این که در سال ۷۸، ۱۸۰ میلیون دلار به صورت وام ارزی برای خرید تجهیزات به دانشگاه ها کمک شده،گفت:از آن زمان تاکنون فقط توانسته ایم ۸۰ میلیون دلارتجهیزات به دانشگاه ها تزریق کنیم .

به گفته وی در حال حاضر دانشگاه های ما شدیدا دچار مشکل تجهیزات آزمایشگاهی هستند و این موضوع یکی از دغدغه های آنها به شمار می رود که با برنامه های ذکر شده درصدد رفع مشکلات هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به برگزاری دومین نمایشگاه تجهیزات مواد آزمایشگاهی ساخت ایران اشاره کرد و گفت:در این نمایشگاه حداقل ۱۰۷ میلیارد تومان کمک دولتی برای خرید تجهیزات به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی صورت می گیرد که در این میان سهم وزارت علوم ۳۰ درصد، معاونت علمی وفناوری رییس جمهوری ۴۰ و ۳۰ درصد نیز خود دانشگاه ها باید اعتبار قرار دهند.

وی اظهار داشت:البته ما تضمین نمی کنیم که تمام دانشگاه های کشور برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی در این نمایشگاه حضور داشته باشند چرا که وضعیت خود دانشگاه به لحاظ مالی می تواند در تصمیم گیری برای خرید دخیل باشد اما امیدواریم دانشگاه ها از این نمایشگاه استقبال خوبی به عمل آورند.

وی از امضای دو تفاهم نامه بین معاونت علمی وفناوری رییس جمهوری و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و ایجاد آزمایشگاه های ملی خبر داد و گفت:در نخستین گام اساسنامه آزمایشگاه ملی علوم شناختی تصویب شده است.

دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از هفتم تا ۱۰ اردیبهشت در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها