Skip to content

پارکهای علم و فناوری: برگزاری سومین نشست روسای پارک های علم و فناوری کشور در اصفهان

سومین نشست روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور در دولت یازدهم، در اصفهان برگزار شد.

این نشست همزمان با دهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به مدت سه روز در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین آغازین این نشست گفت: لازم است شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری بر اساس استانداردهای بالا و قوی در کشور شکل گیرد.

دکتر وحید احمدی  با تاکید بر ارزیابی و نظارت بر پارک های علم و فناوری افزود: ما معیارهایی نیاز داریم تا بر اساس آن بتوان پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را رتبه بندی و صحنه رقابت بین آنها ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در استان های مختلف باید به صورت تخصصی کار کنند، تصریح کرد: لزومی ندارد پارک علم و فناوری فارس مانند شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کار کند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کار پارک های علم و فناوری لازم است منطقه ای و تخصصی باشد، گفت: این کار باید حساب شده انجام گیرد.

معاون وزیر علوم، عدم انحراف پارک های علم و فناوری از ماموریت ها و وظایف را خواستار شد و افزود: باید به سمت تولید ثروت برویم اما این ثروت از مسائل حاشیه ای بدور باشد.

به گفته وی شرکت های دانش بنیان نباید به سمت کارهای صادرات و واردات و امور واسطه ای حرکت کنند که این بزرگترین آسیب برای آنهاست.

دکتر احمدی با بیان اینکه پول که به مجموعه بیاید آفت هم دارد، اظهار کرد: لازم است که پارک های علم و فناوری به منشور اخلاقی پایبند باشند.

وی همچنین ایجاد تقاضا برای محصولات شرکت های دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: اگر ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان راه اندازی کنیم اما تقاضایی برای محصولات آنها نباشد شکست می خوریم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه اکنون حدود سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است، افزود: لازم است که در صنعت گسترش تقاضا متناسب با توسعه این شرکت ها ایجاد شود.

شرکت در کارگاه های آموزشی و حضور در دهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از جمله برنامه های این نشست است.

کارگاه آموزشی بین المللی مدیریت و توسعه در پارک های علم و فناوری – انتقال فناوری در پارک های علم و فناوری در این دوره از نشست برگزار می شود.

جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری در کشور و قدردانی از برترین های عرصه فن آفرینی برگزار می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها