Skip to content

مراکز پژوهشی: نخستین مرکز ملی نقشه برداری مغز ایران گشایش یافت.

نخستین مرکز ملی نقشه برداری مغز ایران با حضور دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر مهدی تهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر مجتبی زارعی Tمشاور معاون وزیر بهداشت گشایش یافت.

مرکز ملی نقشه برداری مغزی ایران بزرگترن مرکز درمانی بیماری های مغز و اعصاب در خاورمیانه محسوب می شود.

دکتر مجتبی زارعی مشاور معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم راه اندازی این مرکز اظهار داشت: این مرکز با تکنیک های پیشرفته ای چون ام. آر.ای، سی. تی اسکن، پت اسکن و غیره به بیماران خود خدمات درمانی ارایه خواهد کرد.

وی گفت: این مرکز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری در جهت تشخیص و درمان بیماران مغزو اعصاب و روان بوده و طبعا می تواند با تشخیص بیماری های مغزی در آینده کمک بزرگی به این بیماران کند.

به گفته دکتر زارعی تمام برنامه ها و اقدامات مهم مرکز ملی نقشه برداری مغز ایران به خوبی انجام شده است و در این راستا معاونت علمی و فناوری میزان بودجه آن را تا سقف ۳۰ میلیارد تومان درنظر گرفته است.

رییس مرکز تحقیقات نقشه برداری مغز ایران ادامه داد: این مرکز با مجوز شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان و آموزش فعال شده است و در نهایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی توافقی قرار است تمامی شرایط تاسیس را فراهم کند.

دکتر زارعی افزود:علم نقشه برداری مغزی در قلمرو علم پزشکی است.در این راستا تحقیقات و نتایج به دست آمده از تحقیق برای ارایه خدمات به مردم است.

دکتر زارعی اضافه کرد:با استفاده از تکنیک نقشه برداری مغزی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از بیماری ها به روشی ساده قابل تشخیص است. نقشه برداری مغزی امکان تحلیل داده ها از طریق، محاسبات ریاضی ، دانش کامپیوتر ارائه می کند.

بر اساس این گزارش در نخستین همایش نقشه برداری مغز ایران ۱۰ میهمان خارجی و اساتید خبره از کشورهای انگلستان ، آلمان ، هلند ، دانمارک ، آمریکا حضور دارند.

نخستین همایش بین المللی نقشه برداری مغزی ایران در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد .

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها