Skip to content

استعدادهای درخشان: افزون بر ۱۳ هزار استعداد برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ایران گفت: در مجموع حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار استعداد برتر کشور تحت پوشش این بنیاد هستند.

دکتر سعید سهراب پور در هشتمین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد (کویر) در سرسرای امام رضا (ع) زاهدان، افزود: از این تعداد استعداد برتر ۸۰ نفر افراد نخبه هستند؛ اگر چه به طور قطع استعدادهای برتر و نخبگان بیشتری در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران دنیا را حیرت زده کرده است، گفت: جوانان ما در تولید علم و اختراعات تا جایی پیشرفت کرده اند که حتی برندگان جایزه نوبل نیز بارها به این موضوع اذعان داشته و دارند.

وی با تصریح بر اهمیت موضوع مدیریت نخبگان به عنوان سرمایه های اصلی کشور، اظهار داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری انرژی زیادی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان صرف کرده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: دوران مدرک گرایی و استخدام در دستگاههای دولتی پایان یافته است و مطمئناً دولت از این بزرگتر نخواهد شد؛ اکنون دوران بخش خصوصی است و بهتر اینکه جوانان ما به این سمت و سو حرکت کنند.

دکتر سهراب پور گفت: اکنون بسیاری از اختراعات جوانان نخبه ما تجاری سازی شده است و فروش دانش فنی درآمد خوبی نصیب مخترعان ما کرده است.

همچنین دبیر هفتمین جشنواره منطقه ای اختراعات کویر گفت: ۱۰۸ اختراع مخترعان سراسر کشور در زاهدان به رقابت پرداختند.

سید محسن کالوندی افزود: این جشنواره با هدف تجاری سازی اختراعات و نو آوریها و تولید ثروت از یافته های علمی و فناورانه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای فراخوان هفتمین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کویر در مهرماه سالجاری ۲۰۰ اختراع به دبیرخانه این جشنواره ارسال که ۱۰۸ اختراع برای ارائه انتخاب شد.

کالوندی با بیان اینکه ۱۵ اختراع از اختراعات یادشده متعلق به جوانان سیستان و بلوچستان است، گفت: مخترعان برگزیده این جشنواره به عضویت بنیاد نخبگان کشور در خواهند آمد و می توانند از تمام تسهیلات آن بهره مند شوند.

مشاور جوان استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به عملکرد مثبت مخترعان و جوانان استان در یک سال گذشته و رشد ۱۰۰ درصدی اختراع و به دنبال پیگیری های مستمر، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری جشنواره اختراعات کویر در زاهدان موافقت کردند.

کالوندی ادامه داد: عضویت در بنیاد ملی نخبگان شرایط خاصی از قبیل کسب رتبه برتر کنکور و المپیاد و مدال آوران بین المللی و غیره دارد که تاکنون بسترهای لازم آن در این استان کمتر وجود داشت؛ برگزاری این جشنواره فرصت بسیار مغتنمی را برای جوانان استان فراهم کرد تا با ارائه اختراعات خود و دفاع از آنها و کسب رتبه بتوانند مستقیماً عضو بنیاد ملی نخبگان شده و حائز شرایط استفاده از تسهیلات و امکانات بنیاد شوند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها