Skip to content

پژوهشگر برگزیده: تجلیل رییس جمهوری از ۲۴ پژوهشگر برتر در جشنواره خوارزمی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری از ۲۴ پژوهشگر برتر در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی تجلیل کرد.

در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی که  در سالن اجلاس سران برگزار شد با حضور رییس جمهوری از ۲۴ پژوهشگر برتر در ۱۷ رشته تجلیل شد.

در این جشنواره بین المللی دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی و جمعی از متخصصان، کارشناسان و پژوهشگران شرکت دارند.

حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری و رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری نیز در جشنواره بین المللی خوارزمی حضور دارند.

۷۸۷ طرح در ۱۷ گرایش به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی ارسال شد که از این تعداد، ۱۲۶ طرح از دانشمندان ۳۸ کشور جهان است.

از این میان، ۵۶ طرح به هیات داوران جشنواره ارایه شده است که ۱۶ طرح آن متعلق به پژوهشگران ایرانی مقیم کشور، پنج طرح از بخش خارجی و ۳ طرح از دانشمندان ایرانی مقیم کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند.

در این میان پروفسور سمیعی به عنوان برگزیده ویژه انتخاب شد.

برگزیدگان خارجی از دانشمندان کشورهای آلمان، انگلیس، استرالیا، چین و مجارستان هستند.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی با هدف تجلیل و قدردانی از پژوهشگران و فناوران در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود و ۲۶ نهاد بین المللی از این جشنواره حمایت می کنند.

محورهای این جشنواره در قالب طرح های ویژه، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، برق و کامپیوتر، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، صنایع شیمیایی، طرح برگزیده جشنواره موفق در تولید ملی، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، هنر و معماری، علوم پایه، فناوری نانو، عمران، مواد، متالوژی و انرژی های نو، طرح هوافضا، مکاترونیک، صنایع و مدیریت فناوری و علوم پزشکی است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها