Skip to content

فناوری اطلاعات: شرکت های ICT از خدمات پارک های علم و فناوری بهره مند می‌شوند.

براساس تفاهم امضا شده میان انجمن علمی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ایران با سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، از این پس شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)معرفی شده از سوی این سازمان می توانند از خدمات حمایتی پارک ها و مراکز رشد بهره مند شوند.

در این تفاهم نامه دو طرف بر هم افزایی و همکاری برای توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه فعالیت های پژوهشی و فناوری تاکید کردند.

بر اساس این تفاهم نامه شرکتهای ICT در پارک های علم و فناوری مستقر می شوند.

مهندس حبیب الله اصغری دبیر انجمن علمی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ایران، کمک به رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق به کارگیری مطلوب زیرساخت ها، توانمندی ها و امکانات علمی و تخصصی طرفین را از جمله موضوعات اصلی این تفاهم نامه عنوان کرد.

وی گفت: هم اکنون چند هزار شرکت تحت عضویت سازمان نظام صنفی رایانه ای و صدها شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک ها و مراکز رشد کشور فعالیت می کنند. با توجه به اقبال خوب دولت به توسعه فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دانش بنیان، امکان تعامل بیش از پیش با بخش خصوصی در زمینه فناوری اطلاعات فراهم شده است.

وی یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه از این پس شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتیاطات می توانند به نحو مطلوبی در مراکز رشد جایابی و مستقر شده و از مزایای این مراکز که در قانون پیش بینی شده بهره مند شوند.

مهندس اصغری به استفاده مطلوب این شرکت ها در استفاده از خدمات نمایشگاهی منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه همچنین بستر و شرایط لازم را برای معرفی شرکتهای دانش بنیان برای حضور در نمایشگاههای منطقه ای و بین المللی فراهم می کند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از عضویت بیش از ۶ هزار شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات در این سازمان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه امکان استفاده هر چه بیشتر شرکت های مستقر در مراکز رشد و شرکتهای تحت پوشش این سازمان را در زمینه استفاده از خدمات طرفین تسهیل می کند.

وی با تاکید بر این که مسیر توسعه پایدار کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات می گذرد، خاطرنشان کرد: هزینه ایجاد اشتغال در صنعت فناوری اطلاعات یک دهم صنایع دیگر است و خوشبختانه با تعامل خوب بخش های دولتی و خصوصی در دولت جدید شرایط برای توسعه اشتغال و کسب و کارهای مرتبط با این صنعت در شرایط کنونی بیش از هر زمانی فراهم شده است

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها