Skip to content

فناوری اطلاعات: یازده محصول در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه ای دیجیتال رونمایی شد.

یازده محصول در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال رونمایی شد.

نرم افزارهای «رزق حلال»، «فریضه نور»، «چامه»، «نبات کوچولو»، « فلاش امن»، «معجزه میوه ها »، «سیب چه»، « اندیشه جاوید»، «پرتال جیب»، «هفت سیب» و «تلویزیون اینترنتی صدا و سیما » همزمان با آخرین روز برگزاری هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال رونمایی شد.

محمد علی روحانی مدیر تولید نرم افزار رزق حلال در مورد این نرم افزار گفت: در این نرم افزار علاوه بر شبیه سازی انواع خوراکی ها، احساس روزی حلال مانند بهشت و روزی حرام مانند جهنم ترسیم شده است .

همچنین محمد عبدالملکی عضو تیم نرم افزار فریضه نور آن را نوعی شبیه ساز مناسک و اماکن حج عنوان کرد و گفت: این نرم افزار در رقابت با کشور عربستان تولید شده است که در یک محیط سه بعدی به شبیه سازی مناسک حج برای نخستین بار در دنیا اقدام شده است.

وی افزود: در این نرم افزار با توجه به جنسیت افراد و مرجع تقلید آنها برای افراد مختلف تعریف شده است.

همچنین مسعود اشک شیرین تولید کننده نرم افزار فلاش امن گفت: این نرم افزار یک محصول بومی است که تنها دو مگابایت از حجم حافظه را اشغال می کند و به صورت خودکار حافظه را به چهار بخش تقسیم (پارتیشن بندی)می کند.

وی در مورد ویژگی خاص این محصول گفت: با انتقال محتوا به هر کدام از این بخش ها و با اتصال آن به دستگاه های پخش فیلم، موزیک، صوت و تصویر تنها این محتوا به نمایش در می آید و امکان کپی برداری از آن به صفر می رسد .

همچنین رضا بشیری تولید کننده نرم افزار سیب چه،این نرم افزار را به عنوان بازارچه ای برای نرم افزار های کاربردی سیستم عامل آی او اس معرفی کرد و گفت: هم اکنون سه تا پنج میلیون دستگاه آیفون و آی پد در بازار ایران وجود دارد اما دارندگان این دستگاه ها نمی توانند از نرم افزارهای کاربردی این محصولات به دلیل تحریم ها استفاده کنند .

وی افزود: این نرم افزار امکان نصب و دریافت نرم افزار های سیستم عامل آی او اس را فراهم می کند و به نوعی از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

همچنین میرشکاری به عنوان نماینده موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) نرم افزار اندیشه جاوید را مجموعه ای کامل از آثار امام خمینی به زبان انگلیسی عنوان کرد و گفت: در این نرم افزار ۶۵ هزار صفحه مکتوب با قابلیت جستجو برای مخاطبین با امکان حاشیه نویسی فراهم کرده است .

وی همچنین نرم افزار آواگر را از دیگر محصولات موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) معرفی کرد و گفت: در این نرم افزار قابلیت جستجو در فیلم، صوت و متون مختلف برای کاربران ایجاد شده است .

وی تاکید کرد: در حال حاضر قابلیت جستجو در فیلم و صوت وجود ندارد اما این امکان در نرم افزار آواگر ارائه شده است که می توان بخش های دلخواهی از متن،صدا و تصویر را از بخش های ارائه شده جدا و ذخیره کرد.

محمد حسن سادات به عنوان تیم سازنده نرم افزار نبات کوچولو درباره این نرم افزار گفت: در نرم افزار نبات کوچولو انواع مهارت های ذهنی و فکری کودکان در دو رده کمتر از سن دبستان و دوره دبستان در قالب داستان ها، سفرها و دانستنی ها ارائه شده است.

وی همچنین افزایش خلاقیت و گسترش مفاهیم اسلامی از دیگر اهداف ارائه این بازی عنوان کرد.

همچنین مسئول سایت جیب، این سایت را نوعی سیستم حسابداری شخصی آنلاین دانست و گفت: در این سایت بخش های مختلفی از جمله درآمد، وام، قسط و دیگر موارد مربوط به حساب های شخصی افراد پردازش و ذخیره می شود و در آن، موعد سر رسید چک از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیک به افراد اطلاع داده می شود.

همچنین سازنده نرم افزار معجزه میوه ها این نرم افزار را نوعی دارو خانه میوه ای دانست و گفت: رویکرد اصلی ایجاد کنندگان این نرم افزار استفاده از طب سنتی و اسلامی است .

وی افزود: در این نرم افزار ۶۰ عنوان میوه بر اساس خواص مختلف پیشنهاد شده است

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها