Skip to content

نوآوری: ازهر سه هزار مقاله یک ثبت اختراع در کشور وجود دارد.

رییس سازمان صنایع هوایی گفت: نسبت تعداد پتنت (ثبت اختراع) به مقاله در ایران یک به سه هزار است و این عدد در دنیا یک به سه است.

دکتر منوچهر منطقی در مراسم آغاز به کار سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران اظهار داشت: برای ارتقای تعداد پتنت های بین المللی پژوهشگران کشور در زمینه هوافضا قرار است با همکاری انجمن مدیریت فناوری شرکت های دانش بنیان، پژوهشگران برای ثبت پتنت راهنمایی شوند.

رییس سازمان صنایع هوایی با تاکید بر اینکه تعداد قابل توجهی از مقالات پژوهشگران در نشریات بین المللی به ثبت نمی رسد خاطرنشان کرد: قصد داریم تا با همکاری انجمن هوافضای کشور پروژه های دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری را در مجلات بین المللی منتشر کنیم تا در این زمینه رتبه کشور را ارتقا بخشیم.

دکتر منطقی همچنین از دیگر مشکلات شرکت های دانش بنیان در حوزه هوایی و هوانوردی را عدم توسعه مدل کسب و کار عنوان کرد و گفت: برخی از شرکت های دانش بنیان در زمینه هوایی حتی موفق نمی شوند که وام دریافت شده خود را پرداخت کنند. این امر نشان دهنده ضعف در مدل کسب و کار این شرکت ها است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شرکت های دانش بنیان افرادی دانشمند هستند و با قوانین کسب و کار آشنایی کافی ندارند گفت: از این رو قرار است تا شرکت هایی برای گسترش کسب و کار دانش بنیان در کشور ایجاد شود.

***ایجاد شبکه آزمایشگاه صنایع هوایی در کشور

رییس سازمان صنایع هوایی از ایجاد شبکه آزمایشگاه صنایع هوایی در کشور خبر داد و گفت: این شبکه آزمایشگاهی مانند شبکه آزمایشگاه فناوری نانو در کشور به ارایه تجهیزات و امکانات لازم برای تست تجهیزات هوایی می پردازند.

رییس سازمان صنایع هوایی ایران از ایجاد سازو کار منسجم حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه هوایی خبر داد و گفت: در سال ۹۳ اولویت های سازمان صنایع هوای کشور در حمایت ازشرکت های دانش بنیان اعلام خواهد شد.

وی افزود: تنها توسعه فناوری مورد توجه ما نیست؛ بلکه همزمان با توسعه فناوری باید تجاری سازی و توسعه بازارها نیز در نظر گرفته شود.

دکتر منطقی از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان ارکان تکیه کننده صنعت هوایی کشور یاد کرد و گفت: باید از انجمن های تخصصی در جهت شکل دهی و رسیدن به اهداف استفاده کنیم.

سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای کشور در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برپار بود.

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها