Skip to content

مراکز پژوهشی: تولید توامان علم و ثروت در دستور کار پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی است.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، تولید توامان علم و ثروت را از برنامه های آتی این پژوهشگاه عنوان کرد.

دکتر مهدی نکومنش در نخستین گردهمایی فارغ التحصیلان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و جشن دانش آموختگی دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد اظهار داشت: گسترش جهت دار ارتباطات بین المللی اعضای هیات علمی، حفظ جایگاه برتر ملی به لحاظ انتشارات علمی و جهت دادن انتشارات به سوی پتنت را به عنوان برنامه های آتی پژوهشگاه در زمینه تولید علم دنبال خواهیم کرد.

وی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت، استمرار و تقویت قراردادهای صنعتی و تولید محصولات دانش بنیان را از جمله برنامه های پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در راستای تولید ثروت برشمرد.

دکتر نکومنش به سابقه تاسیس این پژوهشگاه در سال ۱۳۶۵ اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۳۸۸ نفر در پژوهشگاه مشغول به فعالیت هستند که ۸۱ نفر آنها را اعضای هیات علمی تشکیل می دهند و ۱۷۵ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از ۱۰۰ نفر هم در دوره دکترا مشغل به تحصیل هستند.

وی اجرای ۳۶۴ پروژه برون سازمانی (صنعتی)، تولید یکهزار و ۵۴۸ مقاله آی اس آی، تالیف ۵۲ عنوان کتاب، ثبت ۲۸۰ اختراع داخلی و تعدادی اختراع بین المللی را به عنوان برخی دستاوردهای پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در سال های اخیر معرفی کرد.

دکتر نکومنش درخصوص خدمات قابل ارائه از سوی پژوهشگاه به فارغ التحصیلان و متخصصان علوم و تکنولوژی پلیمر، اظهار داشت: در راستای حمایت و کمک به دانش آموختگان و متخصصان حوزه های پلیمر و پتروشیمی، امکان استقرار شرکت ها در مراکز رشد، مشارکت در اجرای طرح های صنعتی و فناور و امکان جایابی در صنعت را بیش از پیش برای آنها فراهم خواهیم ساخت.

**پذیرش دانشجو در مقطع دکترای شیمی پلیمر در آینده نزدیک

مدیر آموزش پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نیز در این مراسم از کسب مجوز و پذیرش دانشجو در مقطع دکترا رشته شیمی پلیمر در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر اسماعیل قاسمی اظهار داشت: اولین دوره آموزشی پژوهشگاه در سال ۱۳۶۸ با پذیرش چهار دانشجوی کارشناسی ارشد با همکاری دانشگاه تهران راه اندازی شد که اجرای دوره های مشترک تا سال ۷۳ ادامه یافت اما از سال ۷۴ به بعد به صورت مستقل، دانشجو پذیرفتیم.

وی یادآور شد: اولین دوره دکترای پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در سال ۷۶ ایجاد شده و هم اکنون پژوهشگاه در چهار گرایش صنایع پلیمر، بیومتریال، علوم و تکنولوژی پلیمر و مهندسی فرآیند پلیمریزاسیون، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و در مقطع دکترا رشته مهندسی پلیمر نیز به دو شیوه آموزشی – پژوهشی و پژوهش محور پذیرش دانشجو دارد.

مدیر آموزش پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران از تلاش این پژوهشگاه برای دریافت مجوز انجمن فارغ التحصیلان از وزارت علوم اشاره کرد و گفت: انجمن فارغ التحصیلان پژوهشگاه با هدف ایجاد و تحکیم ارتباط بین فارغ التحصیلان و پژوهشگاه برای ارائه خدمات متقابل، بهره گیری از نیروهای فارغ التحصیل پژوهشگاه و همکاری با دیگر سازمان ها و انجمن های مشابه و فراهم ساختن زمینه های کاریابی و فرصت های شغلی برای دانش آموختگان تاسیس خواهد شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها