Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: آغاز اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان تا پایان سال جاری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان تا پایان سال جاری خبر داد.

دکتر سلطانی با اشاره به تشکیل سومین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این جلسه با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر صفوی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر رحیمی و دکتر شاهوردی از معاونان صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل شد.

به گفته وی، دکتر جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز به دلیل برگزاری اجلاس بین المجالس در این جلسه حضور نداشت.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص جزییات سومین جلسه هیات عامل صندوق گفت: در این جلسه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی توافق شد که پروژه‌ها و طرح‌هایی که از یک شرکت دانش بنیان بیرون می‌آیند مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی قرار بگیرند و طرح‌هایی که از سوی افراد حقیقی و سازمان‌های دولتی ارائه می‌شوند بر اساس سازوکار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت حمایت قرار بگیرند.

دکتر سلطانی ادامه داد: بنابراین تنها طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان خصوصی امکان بهره مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را دارند و طرح‌هایی که از سوی افراد حقیقی و یا سازمان‌های دولتی ارائه می شوند از طریق زیر مجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد بررسی و حمایت قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: بنا داریم تا پایان سال روند اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آغاز شود که در آینده نزدیک چگونگی اعطای تسهیلات اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین از انتصاب دو معاون این صندوق خبر داد و گفت: طی چند روز گذشته دکتر رحیمی رییس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس اسبق سازمان پژوهش‌ها و دکتر شاهوردی از معاونان سابق وزارت صنایع به عنوان دو معاون صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شدند که انتخاب افرادی که سال‌ها معاون وزیر بوده‌اند سطح بالای صندوق نوآوری و شکوفایی را نشان می‌دهد

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها