Skip to content

همکاریهای پژوهشی: انعقاد تفاهم نامه همکاری میان تامین اجتماعی و پژوهشکده سلامت الکترونیک

مدیرکل پشیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این سازمان و پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور راه اندازی سامانه های اطلاعاتی بیمارستانی (HIS ) در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر محمد مهدی باباخانی در همایش «پکس ویژه مدیران بیمارستانی» اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی، اولین خریدار خدمت و دومین تولید کننده خدمات درمانی در کشور است که ۷۷ مرکز بیمارستانی و ۲۷۵ مرکز سرپایی دارد.

وی استفاده از خدمات سلامت الکترونیک، بیمه الکترونیک و پکس (سامانه ذخیره و بازیافت تصاویر الکترونیک) از رویکردهای جدید تامین اجتماعی برشمرد و گفت: اگر سازمان های بیمه گر در ترویج خدمات سلامت الکترونیک مداخله نداشته باشند و از آن حمایت نکنند جا انداختن این موضوع با مشکل مواجه خواهد شد.

دکتر باباخانی، تنها راه ارتقای سطح سلامت مردم و بیمه شدگان را تحقق سلامت الکترونیک و فراهم کردن زیرساختهای آن عنوان کرد و گفت: با همین رویکرد، سیستم (HIS ) در بزرگترین بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در دست نصب و راه اندازی است و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نه چندان دور با اتصال بقیه نرم افزارها، سیستم جامع و کاملی را در آن مرکز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در این زمینه موفق شویم حتما باید از مراکز علمی و دانشگاهی کمک بگیریم وگرنه تجار باهوش، گوی سبقت را از ما خواهند ربود.

مدیرکل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر سامانه های اطلاعاتی بیمارستانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی راه اندازی شوند ایجاد آن در دیگر مراکز تسهیل خواهد شد و به اعتقاد ما، کار در این زمینه، نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی شمار دستگاه های رادیولوژی موجود در مراکز درمانی تامین اجتماعی را ۱۰۰ دستگاه ذکر کرد و گفت: اغلب دستگاه های رادیولوژی ما آنالوگ و قدیمی هستند که درصدد دیجیتالی کردن آنها هستیم.

پکس (PACS)، یک سامانه ذخیره و بازیافت تصاویر الکترونیک است که با راه اندازی آنها در مراکز درمانی و بیمارستانی، نیازی به استفاده از فیلم های رادیولوژی و سیستم تصویرنگاری نخواهد بود.

همایش پکس ویژه مدیران بیمارستانی به همت پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه آغاز شد .

در مراسم گشایش این همایش دکتر محمدحسن ناصری قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا رهایی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسن ریاضی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت ، مدیران تعدادی از بیمارستان های کشور و جمعی از فعالان حوزه بهداشت حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این همایش دو روزه با حضور در کارگاه های آموزشی تخصصی با مقوله های مدیریت استراتژیک استقرار پکس، استانداردهای جهانی دایکام، مبانی پکس، اعتبار بخشی در پکس، الزامات سخت افزاری پکس، گردش کار در پکس و برخی از ارزش های افزوده آن، بررسی چالش های بیمارستان فیلم لس در ایران، کاربردهای مدیریتی تصویر برداری دیجیتال و امنیت اطلاعات، اشتباهات رایج در انتخاب پکس و چالش های فراروی توسعه پکس در کشور آشنا خواهند شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها