Skip to content

تولید علم: بیش از ۳۲ هزار عنوان مقاله از محققان ایرانی در ISI ثبت شد.

رییس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از ثبت ۳۲ هزار و ۶۰۰ عنوان مقاله از محققان ایرانی در پایگاه ISI تا پایان سال ۲۰۱۳ خبر داد.

احمد قاضی زاهدی افزود: در حال حاضر کشور ترکیه با ۳۸ هزار و ۵۱۷ عنوان مقاله در صدر کشورهای منطقه قرار دارد و ایران در جایگاه دوم منطقه از نظر تولید مقالات علمی است.

بانک اطلاعات ISI مرکزی برای فهرست کردن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف است

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار و ۹۴۰ عنوان از مقالات ایرانی در بخش Web of Science این پایگاه ثبت شده است ضمن آن که ترکیه نیز در این بخش دارای ۲۷ هزار و ۷۷۴ عنوان مقاله است

رییس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی در مورد مقالات ایرانیان در پایگاه Scopus افزود: روند پیشتازی ایران در زمینه تولید مقالات علمی در پایگاه Scopus نسبت به سایر کشورهای منطقه ادامه دارد به گونه ای که محققان ایرانی با ثبت ۳۶ هزار و ۶۸۴ عنوان مقاله در این پایگاه در جایگاه نخست منطقه قرار گرفته اند و ترکیه به عنوان جدی ترین رقیب ایران با ۳۳ هزار و ۹۷۳ عنوان مقاله در جایگاه بعدی است.

قاضی زاهدی گفت : اگرچه میزان تحریم های بین المللی تاحدی در روند رو به رشد تولیدات علمی ایرانیان تاثیرگذار بوده اما نتوانسته خللی در رتبه علمی ایران در منطقه ایجاد کند. روند پیشتازی ایران در ثبت مقالات علمی نسبت به سایر کشورهای منطقه در پایگاه Scopus حفظ شده و به نظر می رسد در سال های آینده با تلاش پژوهشگران و محققان ایرانی شاهد رشد تولیدات علمی و کسب رتبه های بالاتر در پایگاه ISI باشیم.

رییس مرکز اطلاعات علمی حضور ۴۱ نشریه ایرانی در پایگاه Web of Knowledge را نشان از تلاش های علمی عنوان کرد و افزود: اگرچه حضور این تعداد نشریه نشان دهنده رشد فزاینده تولیدات علمی ایرانیان در سالهای اخیر است، اما به نظر می رسد جایگاه ایرانیان با توجه به توانمندی های محققان و دانش بالای پژوهشگران کشورمان می تواند فراتر از این نیز باشد.

قاضی زاهدی در مورد خدمات ارایه شده توسط پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) گفت : برای رسیدن به موفقیت های بزرگ و کسب رتبه های ارزشمند علمی و قرار گرفتن در جایگاه های فاخر لازم است تا زمینه و بستر مناسب برای تحقیق و پژوهش در کشور فراهم شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها