Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: شناسایی اولین گروه از شرکت های دانش بنیان برای ارائه تسهیلات

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شناسایی اولین گروه از شرکت های دانش بنیان به منظور ارائه تسهیلات به این شرکت ها خبر داد.

دکتر سورنا ستاری در مراسم آغاز به کار چهارمین نمایشگاه ملی صنایع هوایی و فضایی کشور که در مصلی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: ۱۵ شرکت دانش بنیان شناسایی شده است که ۷ شرکت آنها در حوزه هوا فضا است.

دکتر ستاری توضیح داد: این شرکت ها از تسهیلات ویژه گمرکی، معافیت مالیاتی، ارائه تسهیلات کم بهره و حتی بدون بهره درازمدت و کوتاه مدت و امکان استقرار در پارک های علم و فناوری بهره مند می شوند. جلساتی نیز با وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شده است.

وی گفت: با راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی طی دو ماه آینده می توان به شرکت های دانش بنیان شناسایی شده تسهیلات یاد شده را ارائه کنیم.

دکتر ستاری افزود: مهمترین تسهیلاتی که با اجرای این قانون در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد، بازار بزرگ صنایع کشور است.

وی ادامه داد: پتانسیل بسیار خوبی در حوزه هوانوردی و به ویژه حوزه اویونیک( سیستم اطلاعات کادر پرواز) در کشور وجود دارد که تقریبا دست نخورده است و می توان با هماهنگی در صنایع مختلف از سر ریز فناوری های حوزه هوافضا در سایر صنایع بهره برد.

وی اظهارت داشت: اکنون در معاونت علمی، بحث هوایی یا هوانوردی به صورت جدی دنبال می شود تا بتوانیم اقتدار خود را در این حوزه حفظ کرده و از نخبگان این حوزه نهایت استفاده را ببریم.

وی مهم ترین اولویت این معاونت را ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: سازمان هلال احمر طی ۴ سال آینده نیازمند ۵۰ فروند هلی کوپتر است که این نیاز قرار است توسط شرکت های دانش بنیان داخلی تامین شود.

معاون علمی فناوری رییس جمهوری گفت: برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان داخلی و گرفتن بازارهای داخلی و دریافت مناقصه های بخش دولتی حاضر به ارائه ضمانت از سوی معاونت علمی و فناوری به نهاد های مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پیشرفت امور مورد نیاز کشور، از آبروی شخصی خود نیز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان استفاده می کنم.

وی با تاکید بر کمبود وقت برای انجام فعالیت ها گفت: اکنون تنها کمتر از ۱۰۰۰ روز کاری در برنامه داریم که باید بتوانیم اولویت های معاونت علمی و فناوری را در همین زمان کوتاه اجرایی کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش از دیگر اهداف بازار سرمایه گذاری این معاونت را کسب مناقصه های حوزه نفت گاز و انرژی عنوان کرد و گفت: باید علاوه بر بازار صنایع هوایی در حوزه های دیگر نیز سرمایه گذاری ویژه ای شود.

وی تعداد متقاضیان شغل و دارای مدارک دانشگاهی را ۶ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: باید از هر روشی که می توان منجر به تولید ثروت و کاهش هزینه ها در ایجاد مشاغل در کشور شود، حمایت کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها