Skip to content

همکاریهای پژوهشی بین المللی: همکاری ستاره شناسان ایرانی و انگلیسی در یک پروژه تحقیقاتی مشترک

رییس پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش های بنیادی در همکاری مشترک با دکتر ژاکوون لون از دانشگاه کییل انگلیس موفق به دریافت پژوهانه یا بورس تحقیقاتی آکادمی علوم بریتانیا (Royal Society) شد.

دکتر حبیبب خسروشاهی گفت: مدت زمان این بورس تحقیقاتی ۲ سال است که براساس زمان بندی آن قرار است با همکاری دکتر عاطفه جوادی از محققان پژوهشکده و با استفاده از داده های تلسکوپ فروسرخ بریتانیا (UKIRT) انجام می شود.

وی گفت: این گرنت درباره دو مطالعه با عنوان ˈمطالعه ستاره زایی کهکشان هاˈ و نیز ˈمطالعه ماده میان ستاره ای اطراف خورشیدˈ اعطا می شود.

دکتر خسروشاهی افزود: این بورسیه (گرنت) تحقیقاتی به طور مشترک به صورت سالیانه به دانشمندان انگلیسی و دانشمندانی از خارج از این کشور اعطا می شود که در سال جاری این جایزه به طور مشترک به دانشمندان ایرانی و انگلیسی اعطا شده است.

رییس پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش های بنیادی خاطرنشان کرد: این گرنت پژوهشی با هدف حمایت از گردش علمی و انجام پروژه های مشترک میان به طور مشترک به چهار محقق از ایران و دو محقق از انگلیسی اعطا شده است.

دکتر خسروشاهی اظهار داشت: تحقیقات میان دانشمندان دو دانشگاه کیل (keele) و پژوهشگاه دانش های بنیادین به چندین سال قبل باز می گردد که این گرنت براساس این همکاری های علمی به دانشمندان دو دانشگاه اعطا شده است.

وی ارزش این بورس تحقیقاتی را ۱۲ هزار پوند انگلیس (۵۸ میلیون تومان) عنوان کرد و گفت: پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش های بنیادی دربرنامه ای در نظر دارد تا با تزریق مالی مبلغ این گرنت پژوهشی را افزایش دهد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها