Skip to content

تولید ملی: ساخت کیت وکیوم تراپی توسط متخصصان ایرانی

محققان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت کیت وکیوم تراپی برای درمان زخم در بیماران دیابتی و زخم بستر شده اند. این محصول با قیمت یک هفتم محصولات مشابه عرضه شده است.

سید احمد حسینی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده کیت وکیوم تراپی اظهار داشت: این کیت شامل دستگاهی است که به ترمیم زخم ها و بافت های اسیب دیده اطراف زخم کمک می کند. این دستگاه در بخش های جراحی، ارتوپدی، پیوند پوست، درمان زخم های بستر،زخم های پایه دیابتی و زخم های ناشی از فیستول و دیگر انواع زخم کاربرد دارد.

به گفته وی تسریع در التیام زخم هایی که به روش های متداول درمان پاسخ نمی دهد از دیگر کاربردهای این دستگاه است.

وی حجم دهندگی به ناحیه اطراف زخم را از دیگرکاربردهای این دستگاه دانست و افزود: با استفاده از این دستگاه می توان مانع انجام بسیاری از جراحی های زیبایی شد. همچنین با استفاده از این روش می توان زخم بستر را در شرایط کاملا کنترل شده و با اعمال فشار منفی درمان کرد. زیرا پانسمان زخم با ترکیبات ضدعفونی کننده و اعمال فشار منفی موجب کوچک تر شدن تدریجی زخم شود و به تدریج زخم از بین می رود.

حسینی خاطرنشان کرد: سیستم پمپ مکانیکی دستگاه با به کارگیری مواد مصنوعی جدید (انواع مواد پلاستیکی) با فناوری پمپ پیستونی چهارتایی فشار منفی مورد نیاز را برای درمان زخم تامین و کنترل می کند.

وی افزود: این محصول در مدت زمان ۶ سال طراحی و تولید شده است و با استفاده از این فناوری ، ۶ دستگاه جداگانه نیز در حال ساخت است .تمامی طراحی های سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه به طور کامل توسط متخصصان داخلی انجام شده است .قیمت عرضه این محصول یک هفتم نمونه های خارجی است.

وی یادآور شد که تاکنون هیچ شرکت و نهاد دولتی از ساخت این کیت حمایت نکرده و این در حالی است زخم بستر و زخم دیابتی یکی از بیماری های رایج و مزمن در کشور است و استفاده از چنین محصولاتی می تواند در درمان این بیماری ها موثر باشد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها