Skip to content

جشنواره کارآفرینی: حضور بیش از ۱۳۰ طرح دانش بنیان در جشنواره کار آفرینی

در پنجمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف ، ۱۳۹ طرح دانش بنیان در حوزه های مختلف علمی از سراسر کشور حضور دارند.

مهندس مهرداد امانی مدیرعامل صندوق توسعه صادرات شریف افزود: محورهایی چون علوم فنی- مهندسی، شیمی- مواد، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه های مدیریتی، مالی و اقتصادی، فناوری های نوین بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی، علوم کشاورزی و منابع طبیعی در پنجمین جشنواره کار آفرینی و کسب و کار مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در بخش های مختلف شامل نگارش طرح تجاری (Business plan)، نگارش مدل کسب و کار(Business Model) برای ایده های دانش بنیان و نوآورانه(Seed Stage) و همچنین طرح کسب و کار شرکت های نوپا (Early Stage) و شرکت های دانش بنیان توسعه یافته موفق در مرحله توسعه

(Expansion Stage) مباحثی ارایه می شود.

به گفته وی در این دوره یک بخش ویژه تحت عنوان فضای مجازی خواهیم داشت که در این بخش طرح های مرتبط با فضای مجازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر جشنواره در خصوص فرایند داوری جشنواره گفت: در مرحله اول از ۱۳۹ طرح ارسالی که از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند تعداد ۳۹ طرح انتخاب شده و جهت تکمیل طرح های کسب و کار در دو حوزه طرح کسب و کار و شرکت نوپا تحت آموزش و استفاده از خدمات پشتیان قرار گرفتند.

مهندس امانی اظها رداشت : توسط هیات داوران تخصصی کسب و کار طرح های مجریان مورد ارزیابی قرار گرفت و از بین ۳۹ طرح مصاحبه شده ۶ طرح به مرحله پایانی راه یافت.

وی افزود: داوری مرحله پایانی نیز به طور زنده و در حضور تماشاگران انجام خواهد شد و تماشاگران نیز یک رای طلایی دارند.

مهندس امانی ضمن دعوت از کلیه علاقه مندان به کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان جهت حضور در این جشنواره ادامه داد: ارائه زنده مجریان طرح ها محک خوبی برای شناخت قابلیت های مجریان طرح از دید داوران و سرمایه گذاران حاضر در جشنواره خواهد بود و فرصتی است که صاحبان طرح ها بتوانند در یک محیط شبیه سازی شده به رقابت بر مبنای توان مندی های خود بپردازند.

مدیرعامل صندوق پژوهش شریف گفت: در این دوره جشنواره جوایز ارزنده ای برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که شامل هدایای نقدی، تسهیلات مالی ارزان قیمت، امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه شریف، امکان سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری شریف ، استفاده از دوره های آموزشی کسب و کار است.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری «کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف» که به همت صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات شریف و با همکاری مرکز کارآفرینی و مرکز رشد فناوریهای پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده، روز شنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در تالار جابربن حیان دانشگاه برپا می شود .

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها