Skip to content

انتصاب پژوهشی: ستاری به عنوان دبیرهیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را به عنوان دبیر هیات امنا صندوق نو آوری و شکوفایی منصوب کرد.

رییس جمهوری همچنین با حضور در نخستین جلسه هیات امنا صندوق نو آوری و شکوفایی در دولت تدبیر و امید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد. اهتمام جدی دولت بر حمایت از شرکت های دانش بنیان است .

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های مبتنی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد حمایت دولت است .این دولت تمامی توان خود را برای تقویت و پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان به کار خواهد گرفت.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه فعالیت های دانش بنیان در حقیقت علم و اقتصاد را در کنار یکدیگر قرار می دهد و منجر به تقویت این دو حوزه می شود، خاطرنشان کرد: فعالیت های دانش بنیان می تواند به بهبود زندگی مردم کمک کند.

دکتر روحانی با تاکید بر توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور افزود: ثمره اصلی مراکز علم آموزی نظیر آموزش عالی و آموزش و پرورش باید در فعالیت های دانش بنیان تجلی یابد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از تاریخچه تاسیس، اهداف، وضعیت مالی و فعالیت های صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدا تاکنون ارایه شد.

قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در مهر ماه ۱۳۸۷ در دولت و در آبان ماه ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

تخصیص و تامین سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان از جمله اقداماتی بوده که باید از ابتدای تاسیس این صندوق اجرا می شد که امروز با گذشت ۳ سال تنها ۲۵ میلیارد تومان آن به صندوق اختصاص یافته است.

در این جلسه علاوه بر مصوبه هیات دولت، برای اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی توسط صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده، مقرر شد صندوق توسعه ملی در صورت نیاز شرکت های دانش بنیان به تسهیلات و منابع مالی بیشتر، این منابع را نیز تامین کند.

دکتر سورنا ستاری نیز در این مورد گفت :سرمایه اولیه این صندوق ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود و تلاش می کنیم که در آینده و با انجام برنامه ریزی و تلاش بیشتر، این بودجه را افزایش دهیم.

وی از تلاش دولت تدبیر و امید برای راه اندازی صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: این صندوق تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از تحقیقات علمی و کارهای پژوهشی و همچنین فعالیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان پایه ریزی شده است .

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه جوانان دانشمند ایران در صورت بهره مندی از امکانات مناسب حرف های بسیار زیادی در حوزه علمی دارند، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از پژوهش های علمی، نخبگان و دانشگاهیان و محققان جوان خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند همدلی جامعه دانشگاهی و نخبگان ما و همچنین تلاش جدی دستگاه ها و نهادهای اجرایی بر اساس برنامه ریزی علمی و کارشناسی است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها