Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق نوآوری و شکوفایی

معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : اعتبار سال آینده صندوق نو آوری و شکوفایی ۲۰ برابر می شود و میزان آن به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
دکترعلی وطنی در حاشیه همایش بین المللی کنفرانس مدیریت فناوری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به حمایت دولت یازدهم از متخصصان و محققان ایرانی و تولید علم در کشور مقرر شده است که این اعتبار در ۳ سال آینده به ۳هزار میلیارد تومان بالغ شود .
معاون پژوهشی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : این اعتبار برای توسعه فناوری های پیشرفته در کشور اختصاص داده می شود که این فناوری ها توسط شرکت های دانش بنیان در کشور ایجاد می شود.
به گفته وی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با استفاده از ظرفیت های صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح های کلان ملی و شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.
دکتر وطنی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک تشکیلات فرا دستگاهی است که به لحاظ تولید علم با دانشگاه های و مراکز علمی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر وزارتخانه ها و دستگاه هایی که وظیفه تولید علم و پژوهش را در کشور برعهد ه دارند ،همکاری می کند.
وی ادامه داد : زمانی پژوهش در زندگی جامعه اثر بخش است که به فناوری تبدیل شود و یکی از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پشتیبانی ، حمایت و کمک به موسسات دانش بنیان برای تولید علم است .
وی یادآور شد : یکی از ابزار های حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرداخت پژوهانه به دانشجویان مقطع دکترا و حمایت مالی بلاعوض از آنان است تا آنها دغدغه معیشت نداشته باشند.
معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین حضور استعدادهای برتر و نخبگان در مسابقات دانشجویی در سطح ایران و جهان نیز از دیگر حمایت های معاونت علمی و فناوری است. این نوع حمایت بستگی به حجم و میزان اهمیت مسابقات دارد به طوری معاونت علمی از برخی از دانشگاه ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت مالی کرده است .
وی حمایت از نشریات علمی و بین المللی که توسط دانشگاه ها و انجمن های علمی منتشر می شوند به همراه حمایت مالی از برپایی کنفرانس های علمی را از دیگر حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد.
دکتر وطنی به مشکلات بخش صنعت نفت اشاره کرد و گفت :یکی از دغدغه های صنعت نفت بخش انتقال گاز است. در حال حاضر سالانه بیش از ۷۰ میلیارد تومان کاتالیز وارد کشور می شود و علاوه براین مواد شیمیایی و افزودنی های مختلف مورد نیاز صنعت نفت هم هزاران میلیارد تومان قیمت دارد .
دکتر وطنی در مورد بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بودجه سال ۹۳ گفت : امیدو ارم نمایندگان مجلس در هنگام تصویب بودجه نسبت به بحث اشتغال و ارتقای سطح زندگی نخبگان کشور و حمایت از شرکت های دانش بنیان توجه ویژه کنند .
وی در مورد فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت : در این شرکت ها دو شاخص مد نظر است نخست این شرکت ها باید از نظر کیفی در سطح بالایی باشند و دیگری اینکه محصولات تولیدی آنان دانش بینان و قابل رقابت با محصولات پیشرفته باشند . برای افزایش صادارت محصولات دانش بنیان تمهیداتی اندیشیده شده است وزارت امور خارجه باید در این زمینه به گسترش دیپلماسی فناوری کمک کند.سومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری در سالن همایش های بین المللی جزیره کیش شروع به کار کرده است .

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها