Skip to content

تعیین هیات عامل جدید صندوق نوآوری و شکوفایی در آینده نزدیک

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری گفت: هیات عامل جدید صندوق نوآوری و شکوفایی بزودی تعیین می شوند و این صندوق از سال آینده(۱۳۹۳) فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دکتر سورنا ستاری در نشستی مشترک با محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در پارک فناوری پردیس، افزود: تمامی امکانات موجود در پارک های علمی وفناوری به ارایه خدمات برای تبدیل ایده به محصول می پردازد.

وی ادامه داد: تنها ۴۰ درصد از ایده های فناورانه موفق به تجاری سازی می شوند که با ارایه خدمات از طریق پارک های علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، تعداد بیشتری از این ایده ها به محصول تبدیل خواهد شد.

** اعلام مصوبات جدید بنیاد ملی نخبگان در آینده نزدیک

وی همچنین در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر مصوبه جدید بنیاد ملی نخبگان درباره مشارکت در جشنواره های مختلف گفت: این مصوبه به درصد مشارکت نخبگان در اختراعات حاضر در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره خوارزمی اشاره دارد.

دکتر ستاری افزود: تا کنون مشارکت نخبگان در اختراعات ۳۰ درصد بوده که براساس مصوبه جدید میزان مشارکت باید به ۴۵ درصد برسد.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین از تدوین سیاست های جدید در بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: این سیاست ها در آینده نزدیک اعلام می شود.

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری همچنین توسعه فناوری اطلاعات(ای تی) را در زمره اولویت های این نهاد دانست و گفت: برای توسعه این بخش، کمک های مالی دیده شده در ساختارهای بودجه و کمک های غیر مالی از طریق کریدورهای تجاری، صندوق ها و صدور ضمانت ارایه می کنیم.

دکتر ستاری با اشاره به توسعه اقتصاد دانش بنیان افزود: یکی از راه های کوتاه برای توسعه شرکت های دانش بنیان، توسعه رشته های مرتبط با ارتباطات وفناوری اطلاعات است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها