Skip to content

سیاستگزاری پژوهش: فعالیت بورس ایده از دی ماه آغاز می شود.

رییس پارک فناوری پردیس از آغاز فعالیت بورس ایده در بازار فرابورس از دی ماه خبر داد.

مهندس مهدی صفاری نیا در نشست مشترک بین معاون علمی وفناوری رییس جمهوری و وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در پارک فناوری پردیس گفت: این بورس با مشارکت شرکت فرابورس، اداره مالکیت صنعتی و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است.

وی افزود: اداره مالکیت صنعتی حمایت حقوقی، شرکت فرابورس حمایت های مرتبط با بازار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه صدور مجوزهای فناورانه را برعهده دارد.

رییس پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: هدف از بورس ایده، عرضه سهام شرکت های دانش بنیان در فرابورس و امکان فروش اوراق مالکیت معنوی است.

** سومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری در اردیبهشت سال آینده

رییس پارک علم وفناوری پردیس از برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری در اردیبهشت سال ۹۳ خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، ۱۱۰ شرکت فناوری پیشرفته داخلی و ۱۰ کشور خارجی حضور خواهند داشت.

** اهدا جایزه پیامبر اکرم(ص) به عنوان بالاترین نشان علمی جهان اسلام

رییس پارک علم وفناوری پردیس از برگزاری جایزه علمی و فناوری پیامبر اعظم(ص) خبر داد و افزود: جایزه علمی و فناوری پیامبر اعظم(ص) به عنوان بالاترین نشان فناوری، به دانشمندان جهان اسلام اهدا می شود.

وی گفت: این جایزه در سه حوزه فناوری زیستی، فناوری نانو و علوم و فناوری اطلاعات به سه دانشمند از کشورهای اسلامی و یک جایزه به صورت عمومی به یک دانشمند مسلمان ساکن در یک کشور اسلامی اختصاص خواهد یافت.

مهندس صفاری نیا خاطر نشان کرد: جایزه علمی و فناوری طبق مصوبه ۳۰ خرداد سال ۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همزمان با ولادت حضرت محمد(ص) به دانشمند برگزیده جهان اسلام اهدا می شود.

** ایجاد دو شعبه شورای حل اختلاف برای رفع مشکلات مالکیت معنوی

مهندس صفاری نیا همچنین از ایجاد دو شعبه از شوراهای حل اختلاف برای رفع اختلافات مربوط به مالکیت معنوی در پارک فناوری پردیس خبر داد.

وی افزود: در سال گذشته، ۴۵ میلیون دلار صادرات فناوری از سوی پارک فناوری انجام شده است و میزان مشارکت شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با شرکت های خارج از کشور به ۸۵ میلیون دلار می رسد.

رییس پارک فناوری پردیس ادامه داد: شرکت های پارک فناوری پردیس در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده اند و ۲۷ پرو‍‍ژه دانشگاهی در این پارک در سال گذشته تجاری سازی شده است.

به گفته مهندس صفاری نیا، پارک فناوری پردیس در سال گذشته به میزان ۸۰ میلیارد تومان قراردادهای اجرای طرح های فناورانه با وزارت خانه های کشور از جمله وزارت نفت امضا کرده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها