Skip to content

فناوری اطلاعات: شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی تصویب می شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تصویب طرح شبکه ملی اطلاعات در این شورا خبر داد.

مهندس محمد حسن انتظاری در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات شامل زیرساخت هایی است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاع ایجاد شده است و قرار است خدمات و سرویس های مفصلی در فضای سایبری ارایه کند.

وی از جمله الزامات این طرح را حضور فعال نسل خلاق کشور به ویژه نخبگان و دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: باید فضا را به گونه ای تعریف کنیم تا همه جوانان فعال بتوانند در این عرصه حضور یابند و با کمترین ریسک و خطر پذیری مواجه شوند.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه اکنون طراحان شبکه های بزرگ اجتماعی در دنیا از جمله گوگل و یوتیوپ در میانگین سنی ۳۰ تا ۳۵ سال قرار دارند گفت: چنین جوانانی در مراتب علمی کشور نیز حضور دارند که وظیفه ماست در هر شرایطی از آنها حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مواجه با فضای مجازی باید فعال و باشیم گفت: شورای عالی فضای مجازی به منظور ساماندهی حضور فعال در فضای سایبری جهان و توسعه این فضا ایجاد شده است.

به گفته مهندس انتظاری توسعه دیجیتالی کشور باید همتراز با توسعه اقتصادی و فرهنگی باشد در غیر اینصورت شاهد رشد زیگراگی در حوزه های مختلف خواهیم بود.

در ادامه این مراسم شش نفر از کارآفرینان به ارائه طرح ها و ایده های خود پرداختند که بعد از داوری چهار طرح به عنوان ایده های برتر انتخاب و معرفی شدند.

ˈ ایجاد سامانه اخبار ˈ با هدف ارایه خدمات روابط عمومی به شرکت ها برای انتشار اخبار در رسانه ها ، ˈ تولید آلومینیوم با استحکام بالا و وزن پایین ˈ ، ˈ تولید محتوای آموزشی به همراه بستر توزیع آن ˈ و ˈ دستگاه کنترل خط تولید کاشی ˈ چهار طرح برتری بودند که مورد تقدیر نیز قرار گرفتند.

پنجمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار با حضور کارآفرینان در دانشگاه صنعتی شریف و نمایندگان شرکت های سرمایه گذاری در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این دوره ۱۴۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ارائه شده بود که پس از دو دوره داوری ابتدا ۴۰ طرح و سپس ۶ طرح انتخاب و معرفی شدند.

در ابتدای این جشنواره با توزیع کارتهای مخصوص دانشجویان ، مسابقه زنده در کارآفرینی و فضای کسب و کار برگزار شد و در نهایت قرار شد به برندگان جوایزی اهدا شود.

طرح های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره پنجم عبارتند از: سامانه برون سپاری آنلاین-سنسورهای ترافیکی بلوتوث- سامانه اخبار رسمی- تولید محتوای آموزشی به همراه بستر توزیع آن- تولید آلومینیوم با استحکام بالاو دستگاه کنترل خط تولید کاشی.

این جشنواره به همت مرکز کارآفرینی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با هدف کمک به تجاری سازی طرحهای دانش بنیان در بخش های گوناگون از جمله نگارش طرح تجاری(Business plan)، نگارش مدل کسب و کار(Business Model) برای ایده های دانش بنیان و نوآورانه(Seed Stage) و همچنین طرح کسب و کار شرکتهای نوپا (Early Stage) برگزار شد

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها