Skip to content

پارک های علم و فناوری: پارک علم و فناوری امیرکبیر در منطقه شهریار ایجاد می شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیردر مراسم تقدیر از ۳۱ پژوهشگر برتر این مرکز علمی از ایجاد پارک علم و فناوری این دانشگاه در منطقه شهریار تهران خبر داد.

دکتر علیرضا رهایی در مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام این مطلب افزود: زمین این پارک توسط یک خیر به دانشگاه امیرکبیر اهدا شده است و اکنون اعتبارات قابل توجهی برای ایجاد چنین منطقه ای دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه توان بالای تحقیقات به ویژه در سطح طرح های کلان ملی مورد توجه دولت، مجلس و دانشگاه ها است خاطرنشان کرد: از دستاوردهای مهم اجرای طرح های کلان ملی، همکاری در دانشکده های مختلف و میان گروه های تخصصی، همچنین همکاری میان دانشگاه های مختلف و نهایتا همکاری میان دانشگاه و صنعت است که چنین سابقه ای کمتر در گذشته وجود داشته است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از همکاری این دانشگاه در ۱۶ طرح کلان ملی خبر داد.

دکتر رهایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه هایی در زمینه صنعت نفت اظهار کرد: تبدیل نفت سنگین به سبک، مدیریت یکپارچه سازی پارس جنوبی و ازدیاد برداشت از جمله طرح هایی هستند که با صنعت نفت در حال انجام است البته انتظار می رود صنعت نفت نیز رویکرد فعال تری داشته باشد.

وی همچنین به تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و ۴۰ آزمایشگاه داخل دانشکده ها تا سقف ۶ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی شتاب بیش تری داشته باشد.

دکتر رهایی همچنین از جمله فعالیت های قطب های علمی را علاوه بر مشارکت در طرح های کلان ملی توسعه همکاری های بین المللی عنوان کرد و افزود: در شش ماه گذشته تعاملات گسترده ای با تعدادی از دانشگاه ها برقرار شده است که در این تعاملات توسعه آموزشی و تحقیقات بین المللی مورد توجه قرار گرفته است

***عامل اقتدار مللی انجام تحقیقات کاربردی با تکیه بر توان داخلی است

دکتر رهایی همچنین اظهار داشت: عامل اقتدار ملی انجام تحقیقات کاربردی و توسعه توان داخلی است، اگر در شرایط فعلی خود را با سایر کشورها مقایسه کنیم شاهد هستیم که با تکیه به توان داخل و با استفاده از نیروی متخصص کشور توانسته ایم موفق شویم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین فضای تحریم فرصت خوبی را برای کشور فراهم آورده است که رویکرد اصلی تحقیقات ملی به صورت جهت دار باشد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها