Skip to content

فناوری اطلاعات: سامانه سمات در حال بارگذاری است.

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: سامانه ملی اطلاعات و تحقیقات (سمات) که متعلق به دبیرخانه شورای عالی عتف است با هزینه نسبتا خوبی اجرایی شده و در حال بارگذای است.

دکتر محمد ابویی اردکانی در حاشیه یکصد و یازدهمین کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) که در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: سمات سامانه ای است که اطلاعات طرح های ملی را گزارش می دهد.

به گفته وی سمات به صورت آزمایشی اجرایی شده و به زودی با برگزاری جلساتی با مجریان طرح و پژوهشگاه فناوری اطلاعات، اطلاعات گزارش دستگاه ها به این سامانه وارد خواهد شد.

دکتر ابویی اظهار داشت: ظرف ۳ ماه دستگاه ها باید گزارش خود را به سمات ارائه دهند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود در مورد تثبیت دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: در دولت قبل به دلیل اختلاف نظر دولت و مجلس دبیرخانه شورای عتف به عنوان کاندید حذف درنظر گرفته شده بود، اما پس از آن مجلس تصویب کرد که این دبیرخانه صلاحیت قانونی دارد و اجازه حذف به دولت داده نشد.

مراسم تودیع و معارفه رییسان سابق و جدید مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، در یکصد و یازدهمین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف ) انجام شد.

در این جلسه که در سالن شماره ۲۶ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد دکتر ˈمحمد ابویی اردکانیˈ دانشیار مدیریت دانشگاه تهران در مراسمی به عنوان رییس جدید این مرکز معرفی شد. دکتر ˈسید حسن قدسی پورˈ پیشتر دراین سمت فعال بود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها