Skip to content

اخبار دانشگاهی: رتبه متوسط ۱۰ دانشگاه برتر ایران در دنیا و خاورمیانه اعلام شد

جعفر مهراد به جایگاه ۱۰ دانشگاه برتر ایران بر اساس وبومتری اشاره کرد و گفت : رتبه متوسط ۱۰ دانشگاه برتر در جهان در سال گذشته ۳۰۱۰ بوده که در سال جاری به ۲۵۹۳ رسیده است. رتبه متوسط ۱۰ دانشگاه برتر ایران در خاورمیانه نیز در طی سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به ترتیب ۱۵ و ۶/۱۲ بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر جعفر مهراد در گردهمایی روسای پژوهشگاههای کشور گفت : تمام ویژگی های ISI در ISC درنظر گرفته شده است بنابراین نمایه سازی مجلات در این پایگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی اضافه کرد : کتابی نیز در زمینه تولید علم منتشر می شود که به بررسی وضعیت و جایگاه علمی ایران در زمینه های موضوعی مختلف می پردازد.
رئیس کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژی شیراز به زبان های ISC اشاره کرد و گفت : زبان اول ISC فارسی است اما زبان عربی به عنوان دومین زبان و انگلیسی به عنوان سومین زبان در این پایگاه بکار گرفته می شوند.
مهراد در ادامه به رتبه بندی دانشگاههای کشور بر اساس وب سنجش اشاره کرد و گفت : مراکز تحقیقاتی در رتبه بندی بر اساس وبومتری مراکز تحقیقاتی ایران اصلا جایگاه خوبی ندارند و در رده بندی نامی از آنها به چشم نمی خورد اما دانشگاهها در این رده بندی در رده های نامطلوبی قرار گرفته اند.
رئیس کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژی شیراز با بیان اینکه وضعیت دانشگاههای کشور در رتبه بندی بر اساس وبومتری اصلا خوب نیست، گفت : عقب ماندگی در این عرصه سبب شده است دانشجوی خارجی کمتر به تحصیل در ایران راغب باشد و  تفاهم نامه ها اندک باشند.
وی گفت : دانشگاه تهران درسال ۲۰۰۶ در خاورمیانه در جایگاه ۲۹ قرار گرفته است (با احتساب رژیم اشغالگر قدس و ترکیه) و در دنیا در مکان ۱۷۴۴ است.  رتبه دانشگاه تهران در سال جاری به ۱۳۷۳ رسیده است. البته جایگاه دانشگاه تهران در خاورمیانه بدون حضور رژیم اشغالگر قدس و ترکیه دوم است.

 

 

 

 

 

 

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها