Skip to content

تولید علم: ایران رتبه نخست تولیدات علوم پزشکی را در خاورمیانه کسب کرد.

دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور گفت: ایران از نظر تولیدات علوم پزشکی رتبه نخست خاورمیانه و رتبه ۱۵ جهان را به خود اختصاص داده است .

دکتر علی اکبری ساری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر کشورهای کره جنوبی، تایوان، ترکیه و چین در رتبه های بعد از ایران قرار گرفته اند.

وی در مورد سیاست های معاونت جدید پژوهشی مبنی بر توجه به کیفیت مقالات علمی پژوهشی کشور گفت: رویکرد معاونت پژوهشی از کمیت مقالات علمی پژوهشی به سوی کیفیت و تلاش برای ارتقای کیفیت مجلات و مقالات موجود است بنابراین دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این پس بر اساس کیفیت، ارجاع و مقالات کاربردی تر ارزیابی می شوند.

اکبری ساری همچنین بر اخلاق مداری در انتشارات تاکید کرد و اظهار داشت: در بحث انتشارات مقالات و مجلات، مباحثی چون سرقت ادبی، علمی، تصرف مقالات دیگران، استفاده از مقالات دیگران و داده سازی وجود دارد که برای جلوگیری از آن ۸ تا ۱۰ آیین نامه در همه بخش ها نوشته شده است و از طریق وزارت بهداشت کنترل و پیگیری می شود.

وی نمایه کردن مجلات، تشویق مجلات نمایه شده، افزایش ارجاع، تعاملات بین المللی، برون سپاری و انتشار الکترونیک را از سیاست های جدید معاونت پژوهشی و فناوری وزارت بهداشت دانست

دکتر غلامعلی حمیدی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم به تصویب ۱۴۰ طرح تحقیقاتی و ۲۸۵ مقاله علمی پژوهشی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ مقاله توسط پژوهشگران دانشگاه منتشر شده و ۱۱۵ طرح تحقیقاتی به تصویب رسیده است.

وی گفت : تصویب طرح های تحقیقاتی در دانشگاه کاشان با وجود محدودیت های مالی در سال جاری به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته است و در سال جاری ۷۲ مقاله از مجموع مقالات پژوهشگران این دانشگاه در مجلات سطح یک بین المللی به چاپ رسیده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها