Skip to content

پژوهشگر ایرانی خارج کشور: دستاورد استاد ایرانی در همایش و نمایشگاه نوآوری مالزی به نمایش درآمد.

پروفسور محمود مقومی استاد ایرانی آخرین دستاورد خود در حوزه الکترونیک و نقش آن در یاری رساندن به بیماران را در همایش و نمایشگاه نوآوری موسسات آموزش عالی مالزی به نمایش گذاشت.

در همایش و نمایشگاه نوآوری موسسات آموزش عالی مالزی، دانشگاههای مالزی و برخی کشورهای دیگر آخرین دستاوردهای خود را در حوزه مختلف به نمایش گذاشتند.

این پروفسور ایرانی و استاد برجسته دانشگاه مالایا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دستگاهی که در این همایش و نمایشگاه عرضه شده، ابزاری الکترونیکی برای کمک به افراد کوررنگ در تشخیص رنگها است.

رییس مرکز تحقیقات و مطالعات دانشکده برق و الکترونیک دانشگاه مالایا گفت: این دستگاه با کمک ˈعلیرضا صفدریˈ دانشجوی ایرانی در مالزی ساخته شده است.

پروفسور مقومی افزود: کوررنگی از جمله بیماریهای شایع است که از هر ۱۲ مرد یک نفر به آن مبتلا است و هر ۱۰۰ زن نیز یک نفر دچار این مشکل است، هر چند این افراد در بسیاری از موارد بیماری خود را پنهان می کنند، اما دستگاه ساخته شده به راحتی به آنها کمک می کنند تا رنگهای مختلف را تشخیص دهند.

استاد دانشگاه مالایا که حوزه تخصصی وی الکترونیک کاربردی است گفت: مراحل طراحی و ساخت این دستگاه پایان یافته است و امیدوارم تا یک سال آینده به تولید انبوه برسد.

وی گفت: این دستگاه در دنیا نمونه ندارد و تنها دستگاه مشابه که در دنیا ساخته شده است، عینکی است که هنگام استفاده، رنگهایی را که افراد کوررنگ آنها را نمی بیند، تشخیص می دهد، اما اختلالی در سایر رنگها ایجاد می کند.

در هفدهمین همایش و نمایشگاه نوآوری موسسات آموزش عالی مالزی که به صورت سالیانه برگزار می شود، علاوه بر دانشگاههای مالزیایی دانشگاههایی از مصر، کره جنوبی، قطر و سنگاپور شرکت دارند.

قرار است در این همایش و نمایشگاه علمی، دستاورهای علمی دانشگاههای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و برگزیدگان هر بخش مورد تقدیر قرار گیرند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها