Skip to content

تربیت پژوهشگر: تربیت رهبران پژوهشی بالینی در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از به کارگیری ۶۰ نفر به عنوان رهبران پژوهش بالینی در سال های آتی در کشور خبر داد و گفت: برای تربیت هریک از این افراد نخبه بالینی در سال نخست، ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصص یافته است.

دکتر رضا ملک زاده در بازدید از پژوهشکده بوعلی و نشست مدیران پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ۹۰درصد مقالات دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی ۱۰ درصد اعضای هیأت علمی تهیه و منتشر می شود.

وی ادامه داد:باید محققان مورد حمایت ویژه قرار گیرند و با تقویت زیرساخت ها، ارتباطات بین المللی را نیز ارتقا دهیم.

دکتر ملک زاده با اشاره به تدوین و راه اندازی دوره پزشک محقق و برنامه تحقیقاتی پسادکترا، گفت: ارتقای کیفی برنامه phd by research با اختصاص ۵۰میلیون تومان اعتبار برای حداقل یکصد پایان نامه برتر، حمایت از دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور با تعیین شاخص h بالاتر از ۱۵ و تعامل گسترده با مراکزمعتبر علمی جهان در قالب راهبرد توسعه و حمایت از نیروی انسانی در سال ۹۳ در دستورکار قرار گرفته است.

دکتر ملک زاده، تقویت ساز و کار ارتباط با صنعت،با تأکید بر روان سازی و تسهیل ارتباط محققان و مراکز تحقیقاتی با صنعت، توسعه مراکز رشد در دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی، حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان تازه تأسیس با تخصیص یکصدمیلیون تومان بلاعوض برای شروع کار را از راهبردهای توسعه فناوری سلامت طی سال جاری در وزارت بهداشت عنوان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیربهداشت با بیان این که ۵۱ درصد شرکت های دانش بنیان باید خصوصی و اعضای آن، اعضای هیأت علمی باشند، تأکید کرد: حلقه بین دانشگاه و صنعت را باید بوجود بیاوریم و این هدف را به شدت دنبال می کنیم.

دکتر ملک زاده به راهبرد توسعه منابع مالی تحقیقات سلامت اشاره کرد و گفت :اختصاص یک درصد بودجه دانشگاه های علوم پزشکی اعم از درآمد عمومی و اختصاصی به مقوله پژوهش علاوه بر بودجه ها و ردیف های مصوب پژوهش در هر دانشگاه، حمایت از تشکیل مراکز تحقیقات علوم پزشکی(پایه و بالینی) در بخش خصوصی، تقویت نهادها و مؤسسات خیریه حامی پژوهش های سلامت و جذب بودجه از نهادهای دیگر از جمله شهرداری، استانداری، صندوق حمایت از پژوهشگران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۳ از اولویت های مورد نظر است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیربهداشت ، درمان و آموزش گفت: به زور نمی توانیم همه افراد را محقق کنیم، چراکه بسیاری افراد فاقد ظرفیت جست و جو و تحقیق و پژوهش هستند، از این رو بهتر است افراد علاقمند به این حوزه را شناسایی، تقویت، حمایت و زیرساخت های لازم برای پیشبرد اهدافشان را فراهم کنیم.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها