Skip to content

تجاری سازی: ضرورت تجاری سازی تولید داروها و مواد اولیه وارداتی پرمصرف در کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بر ضرورت تجاری سازی تولید مواد اولیه داروهایی همچون پنی سیلین G و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه صنایع دارویی کشور تاکید کرد.

دکتر سورنا ستاری در بازید از شرکت دانش بنیان شفا فارمد که در راستای تقویت فناوری های نوین (High Tech) و توسعه آن در حوزه صنعت دارو به انجام رسید،گفت:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع دارویی کشور و تولید آنتی بیوتیک ها خصوصا پنی سیلین G در زمینه تجاری سازی و تکمیل زنجیره ارزش در این شرکت ها اقدام کند.

وی همچنین از آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حمایت از آن دسته شرکت های دانش بنیان که نسبت به تولید محصول اقدام کرده و تولیدات آنها به مرحله تجاری سازی رسیده است و مایل به سرمایه گذاری و استقرار در شهرک فناوری دارویی کشور هستند خبر داد.

دکتر ستاری با یادآوری اینکه هم اینک شهرک دارویی فناوری کشور در استان البرز در حال احداث است، گفت: این شهرک در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) در حال احداث است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از شرکت های دارویی که از فناوری های جدید در تولید محصول خود استفاده می کنند دعوت می کند که در این شهرک استقرار پیدا کنند.

**طرح کلان ملی پنی سیلین G

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این بازدید که در راستای بررسی دوره ای فعالیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان به انجام رسید، از شرکت دانش بنیان شفا فارمد که از سال ۱۳۷۵ با هدف تولید انواع آنتی بیوتیک ها ایجاد و راه اندازی شده است، دیدن کرد.

در این شرکت که تولید ماده اولیه پنی سیلین G در آن رسما از آذرماه گذشته آغاز شده است، در مدت شش ماه بخش عمده ای از ظرفیت اسمی تولید این کارخانه به منظور تولید ماده اولیه مذکور به بهره برداری رسیده و خط تولید انواع آنتی بیوتیک ها و پنی سیلین G در آن فعال است.

تولید ماده اولیه پنی سیلین G از جمله طرح های کلان ملی کشور به شمار می رود که با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به ثمر رسیده است.

با توجه به نیاز حیاتی کشور به ماده اولیه پنی سیلین G کارهای مطالعاتی نسبی طرح در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.

دراین طرح کلان ملی، تولید انبوه ماده اولیه پنی سیلین جی با استفاده از آخرین دستاوردهای دانش زیست فناوری صنعتی با هدف خودکفایی کشور و بومی سازی دانش فنی و فناوری تولید مربوطه انجام شده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها