Skip to content

شرکت های دانش بنیان: انعقاد تفاهم نامه ۶۰۰ میلیارد ریالی معاونت علمی و صندوق ضمانت صنایع کوچک

معاون توسعه مدیریت منابع معاوت علمی و فناوری ریاست جمهوری از امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

دکتر علیرضا دلیری درباره جزییات این قرارداد همکاری توضیح داد: با انعقاد این تفاهم، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت تا سقف ۶۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان صادر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این صندوق تا سقف ۸۰ درصد تعهدات شرکت های دانش بنیان را به بانک ها ضمانت خواهد کرد به گونه ای که شرکت های دانش بنیان کوچک در دریافت تسهیلات از بانک ها، تنها می بایست ۲۰ درصد از ضمانت مطالبه شده از سوی بانک را برای تودیع در اختیار سیستم بانکی قرار دهند و مابقی آن از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تامین خواهد شد.

دکتر دلیری با بیان اینکه این صندوق، ضمانت لازم را برای شرکت های دانش بنیان کوچک و متوسط عهده دار خواهد شد، گفت: با توجه به سابقه فعالیت این صندوق در سال های گذشته، بانک ها ضمانت های صادر شده از سوی این صندوق را می پذیرند و نگرانی در مورد پذیرش نشدن ضمانت های صادر شده از سوی صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک در بانک ها وجود ندارد.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صرفا یک تا دو درصد کارمزد از شرکت های دانش بنیان خواهد گرفت و شرکت های واجد شرایط پس از تایید و معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می توانند با کمترین مشکل نسبت به دریافت ضمانت های لازم برای ارایه به سیستم بانکی به منظور دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی یادآور شد: همچنین با هدف حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان در دریافت ضمانت های مورد نیاز از سوی این صندوق، مقرر شد نسبت به آسان سازی فرایند دریافت این ضمانت ها اقدام و شرکت های دانش بنیان با ارایه مدارک ضمانتی سهل از مزایای صدور این ضمانت نامه ها استفاده کنند.

دکتر دلیری، افزایش حمایت های مالی از شرکت های دانش بنیان را از رویکردهای مورد تاکید در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، انعقاد تفاهم نامه با سه صندوق ضمانت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های ضمانت دولتی به امضا رسیده و مراحل صدور ضمانت نامه در آن ها عملیاتی شده است و از این رو، هم اینک شرکت های معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری می توانند از تسهیلات این صندوق ها بهره مند شوند.

**طرح های دانش بنیان تا ۱۰ میلیارد ریال ضمانت نامه تسهیلات بانکی می گیرند

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران نیز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در این تفاهم متعهد شده است ریسک پرداخت نشدن بدهی مشتریان به سیستم بانکی را با صدور ضمانت نامه هایی تا سقف ۷۰ تا ۸۵ درصد مرتفع کند تا با این اقدام در راستای تقویت توان شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام بردارد.

دکتر علی تعقلی اضافه کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در ۳۱ استان کشور فعالیت دارد و شرکت های دانش بنیان پس از معرفی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می توانند با مراجعه به این دفاتر (معاون صنایع کوچک استان) در استان ها و تهران و تکمیل مدارک لازم نسبت به استفاده از ضمانت نامه های این صندوق تا سقف یک میلیارد تومان برای آغاز اجرای طرح های خود و یا سرمایه در گردش اقدام کنند.

به گفته وی تشخیص سقف اعتباری و ترکیب وثیقه ها به اطلاعات ارایه شده توسط شرکتهای دانش بنیان بستگی دارد.

دکتر تعقلی از استقرار بیش از ۲۴ هزار واحد صنعتی فعال در شهرک های صنعتی کشور خبر داد و از شرکت های دانش بنیان، فن بازارها و نیز مجموعه های دارای فناوری دعوت کرد با حضور در شهرک های صنعتی از امکانات این شهرکها استفاده کنند تا از حمایت های جدی تر شرکت شهرک های صنعتی برخوردار شوند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها