Skip to content

شرکت های دانش بنیان: حامیان شرکت های دانش بنیان حمایت می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت این معاونت از حامیان شرکت های دانش بنیان و نیز حمایت از رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان شرکت های دانش بنیان، صنعتگران و مردم تاکید کرد.

دکتر علیرضا دلیری با اشاره به حمایت از رسانه های ارتباط جمعی در نشر و گسترش اخبار و رویدادهای علمی و فناوری کشور، اظهار کرد: در صورتی که فعالیت رسانه ها از بعد دانش بنیان باشد می توانیم از آن ها که درحوزه علوم انسانی هستند و طرح های فناورانه را در برنامه های خود لحاظ کرده اند، براساس ارزیابی در کارگروه های تشخیص صلاحیت حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: اعتقاد داریم تنها نباید از خود شرکت های دانش بنیان حمایت شود بلکه، می بایست از مشاورین، خدمات دهندگان، حامیان و مجموعه های پشتیبان شرکت های دانش بنیان شامل بازاریابان، مشاوران عمومی و افرادی که در نحوه ثبت اختراع و برند و حتی رسانه ها که ارتباط و تعامل را با صنعت برقرار می کنند حمایت شود که در این راستا برنامه ریزی های خوبی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه موضوع نهادینه شدن فعالیت های اقتصادی از طریق شرکت های دانش بنیان مورد توجه نظام و دولت قرار دارد، گفت: به منظور تبیین و ترویج فعالیت های مرتبط با حوزه دانش بنیان، تلاش داریم با استفاده از توان رسانه ای کشور خصوصا در خبرگزاری ها نسبت به برقراری تعامل بیشتر با اصحاب رسانه در جهت معرفی بهتر توانمدی های این حوزه اقدام کنیم.

دکتر دلیری ابراز کرد: هم اینک در حال بررسی میزان توانمندی رسانه های کشور هستیم تا با شناخت بهتر از این توانایی ها، میزان پوشش و همراهی آنان را با اخبار و رویدادهای علمی که یکی از نیازهای اساسی کشور است در کنار فعالیت های عملیاتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزایش دهیم تا با این اقدام، شناخت صنعتگران از طرح ها و فعالیت های صورت گرفته از سوی شرکت های دانش بنیان افزایش یافته و آنان از توان این شرکت ها برای تامین نیازمندی های خود استفاده کنند.

وی گفت: تلاش داریم با استفاده از توان رسانه ای موجود کشور نسبت به معرفی نخبگان و توانمندان و نیز مدیران شرکت های دانش بنیان به مجموعه های مختلف صنعتی اقدام کنیم تا زمینه برای برقراری ارتباط میان صنعت، دانشگاه و نخبگان به صورت مطلوبی فراهم شود.

دکتر دلیری با بیان اینکه ضرورت دارد خبرگزاری ها نقش بیشتری را در این راستا ایفا کنند، گفت: جا دارد که خبرگزاری ها صرفا از نقش اطلاع رسانی خبری از وقایع به صورت روزمره خارج شوند که به این منظور، تورهایی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای خبرنگاران با هدف آشنا کردن آنان با فعالیت های صورت گرفته در شرکت های دانش بنیان و نیز طرح های کلان کشور در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: خبرگزاری ها و سایت های خبری به دنبال اخبار داغ هستند و هر زمان اخبار علم و فناوری داغ باشد آن ها پر مخاطب تر می شوند که با توجه به رویکر جدید دولت در حوزه علم و فناوری و نیز تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد دانش بنیان، این موضوع در کشور در حال توسعه است و برای پاسخگویی به نیازهای جدید ایجاد شده در این بخش، می طلبد رسانه ها نیز بیش از گذشته به این حوزه توجه نشان دهند و نیازهای مخاطبان خود را تامین کنند.

دکتر دلیری در ادامه با یادآوری امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: ارتباط با خبرگزاری ها و جراید در راستای تفاهم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان این که اعتقاد داریم با این تفاهم نامه، ارتبط مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با رسانه ها آسان تر خواهد شد ابراز امیدواری کرد: در سامانه ای تعامل میان صنعت و دانشگاه را با مخترعان برقرار کنیم که رسانه ها پل ارتباطی آن هستند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها