Skip to content

پارک های علم وفناوری: ۱۶ محصول دانش بنیان از پارک فناوری پردیس به ۲۵کشور جهان صادر شد.

رییس پارک فناوری پردیس گفت:در سال گذشته ۱۶ محصول دانش بنیان از سوی شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس به ۲۵ کشور جهان صادر شده است.

مهندس مهدی صفاری نیا در دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس افزود: اکنون ۱۴۷ شرکت در این پارک عضو هستند که توانسته اند محصولات دانش بنیان خود را برای تامین نیاز داخل و صادرات ارایه دهند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۵۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید از سوی شرکت های دانش بنیان این پارک انجام شده است که در مجموع این سرمایه گذاری به ۴۷۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۱ طرح تجاری توسط پارک فناوری و دانشگاه انجام، ۱۹ پتنت ارایه شد، ۱۴۳ محصول جدید عرضه و ۹۳ محصول ارتقا یافت.

دکتر صفاری نیا بیان داشت: در سال گذشته ۱۱ فن بازار در استان های کشور از سوی پارک علم و فناوری پردیس راه اندازی شده است که از سوی این فن بازارها یک هزار و ۶۷۰ داده استان های کشور در بانک های اطلاعاتی ثبت شده است، همچنین ۶ تور ارزیابی و ۶۰ خدمت تخصصی از سوی فن بازارها به استان های کشور ارایه شده است.

وی یادآور شد: برای کمک به بازاریابی محصولات شرکت های دانش بنیان فراخوانی ارایه شده است که در این راستا بیش از ۵۰ کارگزار تخصصی ثبت نام کرده اند که اینها به عنوان کارگزاران بازاریاب شرکت های دانش بنیان فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: در یک ماه اخیر مرکز کسب و کار فناوری مورد بهره برداری قرار گرفته است، اکنون بسیاری از شرکت ها نه در مراکز رشد و نه در پارک فناوری عضو نیستند، بنابراین این مرکز برای ارایه خدمات به این شرکت ها راه اندازی شده است که اکنون از مجموع ۳۰۰ پرونده ارایه شده ۳۳ شرکت عضو شده اند.

وی یادآور شد: در یک ماه گذشته همچنین مرکز شتاب دهی نوآوری با کمک معاونت علمی در دانشگاه ها راه اندازی شده است.

دکتر صفاری نیا بیان کرد: در یک ماه اخیر سه برنامه در دانشگاه شریف، مشهد و زنجان از سوی پارک فناوری پردیس انجام شده است که در نظر داریم با انجام این برنامه ها تا سه سال آینده ۱۰۰شرکت دانش بنیان نوپا را که می توانند در مسیر تجاری سازی حرکت کنند را شناسایی و تشکیل دهیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته هشت تکنولوژی در نمایشگاه جده از سوی پارک فناوری پردیس عرضه شد که همگی توانستند از حمایت های بانک توسعه اسلامی بهره مند شوند.

وی گفت: پارک فناوری پردیس در بدو تاسیس با این رویکرد که در آینده نزدیک بتواند به عنوان جلوه ای از کانون توسعه تکنولوژی پیشرفته قرار گیرد فعالیت خود را آغاز کرده است.

پنج محصول دانش بنیان در حاشیه دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور رونمایی شد.

همچنین در این اجلاس از دوازده شرکت برتر با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها