Skip to content

شرکت های دانش بنیان: ۱۰۰ میلیارد تومان برای ارایه تسهیلات لیزینگ به محصولات دانش بنیان

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان برای ارایه تسهیلات لیزینگ و خرید محصولات شرکت های دانش بنیان در سال جاری اختصاص داده است.

دکتر بهزاد سلطانی در دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس اظهار کرد: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و زمان تنفس مشخص به شرکت های دانش بنیان ارایه می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون با پارک فناوری پردیس و فن بازار ملی در این رابطه قرارداد بسته شده است افزود: طرح های شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات باید دانش بنیان و اقتصادی باشند.

دکتر سلطانی گفت: در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان نوپا تسهیلات قرض الحسنه با نرخ ۴ درصد و به شرکت های دانش بنیان غیرنوپا ۵ تا ۷ درصد زیر نرخ مصوب بانک مرکزی تسهیلات ارایه می دهد.

وی اظهار کرد: تفاوت ارایه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک ها در نرخ، سطح و سرعت و ریسک پذیری ارایه تسهیلات است.

وی توضیح داد: صندوق نوآوری پس از تایید طرح های شرکت ها طی دو ماه به آنها تسهیلات ارایه می دهد این در حالی است که تسهیلات بانک ها پس از ۴ ماه به این شرکت ها ارایه می شود.

همچنین این صندوق بر روی طرح هایی که ریسک فناوری دارند نیز برخلاف بانک ها سرمایه گذاری می کند.

دکتر سلطانی با بیان اینکه از سطح طرح های شرکت های دانش بنیان رضایت کافی نداریم افزود: طرح های شرکت های دانش بنیان نوپا و کوچک چندان قوی نیست و نمی توان به آنها از لحاظ فنی و اقتصادی اتکا کرد. با این حال صندوق نوآوری و شکوفایی هیچ طرحی را رد نمی کند و از شرکت های دانش بنیان می خواهد طرح های خود را تکمیل و در سطحی بالاتر ارایه دهند.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این صندوق به شرکت های نوپا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارایه می دهد و اگر این شرکت ها با شرکت های صنعتی و بزرگتر در ارتباط باشند و طرح های آنها از سطح بالاتری برخوردار باشد تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان نیز به آنها تسهیلات ارایه می شود.

دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس امروز با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و جمعی از مسوولان در پارک فناوری پردیس برگزار و طی آن از ۱۲ شرکت دانش بنیان برتر تقدیر به عمل آمد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها