Skip to content

جشنواره های پژوهشی و فناوری: معرفی برترین های دومین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی ایران

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران پس از فعالیت چهار روزه با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
مراسم اختتامیه دومین جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران با حضوردکترسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

در این مراسم، دکتر محمود خدا دوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مدیر برگزیده در توسعه طب سنتی معرفی شد و جایزه و لوح یادبود جشنواره را دریافت کرد.

دکتر محمود مصدق رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به عنوان استاد برگزیده و فاطمه سفید کن به عنوان مدرس برگزیده کارگاه های آموزشی معرفی و تجلیل شدند.

مدیران عامل شرکت های “داروسازی و بهداشتی دانش بنیان دکتر جهانگیر” و “کشت و صنعت خرمان” و مدیرعامل لابراتوار گیاهی “طبیعت زنده” نیز موفق به کسب عنوان کارآفرین برتر در این جشنواره شدند.

عنوان و جوایز صادرکنندگان برتر دومین جشنواره گیاهان دارویی نیز به شرکت های “تروند زعفران قائن” ، “ایمان مهر” و “دارو درمان سلفچگان” تعلق گرفت.

شرکت داروسازی “باریج اسانس” موفق به کسب عنوان واحد تحقیق و توسعه برگزیده شد و ماشااله اکبری به عنوان سرمایه گذار برگزیده این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت.

هیات داوران دومین جشنواره گیاهان دارویی همچنین جامعه گیاه درمانی ایران را به عنوان تشکل فعال برگزیده و شرکت های “اکسیر دانش آسیا” و “فناوری زیستی رز فارمر” را به عنوان تولید کنندگان محصول برتر انتخاب و معرفی کرد.

انتشارات “سفیر اردهال”، “شرکت لابراتوارهای رازک”، “شرکت گیاهان سبز زندگی” و “شرکت نانو فناوران دایا” نیز به عنوان غرفه های برگزیده این دوره از جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران از روز هفتم مهرماه با حضور ۳۳۰ شرکت، ۸۸ مرکز دولتی و ۳۰ فن بازار تخصصی در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و بیش از دو هزار و یکصد محصول دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی در آن به نمایش گذاشته شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها