Skip to content

همکاریهای پژوهشی بین المللی: وزیر آموزش ژاپن خواستار گسترش همکاری های علمی با ایران شد.

وزیر آموزش، فرهنگ، علم و فناوری ژاپن در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهور، خواستار گسترش همکاری های علمی با ایران شد.
در این دیدار که در جریان سفر دکترستاری به ژاپن به منظور شرکت در یازدهمین مجمع جهانی علم و فناوری (STS) صورت گرفت، شیمامورا با اشاره به وضعیت و پتانسیل علم و فناوری و پیشرفت های علمی و فناوری به دست آمده در ایران، خواستار همکاری های متقابل در این حوزه میان دو کشور ایران و ژاپن شد.

هاکوبون شیمامورا با بیان بخش هایی از برنامه علمی و فناوری ژاپن، گفت: از آنجایی که هدف گذاری دولت ژاپن برای سال ۲۰۲۰ میلادی دو برابر کردن تعداد دانشجویان ژاپنی در خارج کشور و نیز دو برابر کردن تعداد دانشجویان خارجی در ژاپن است، نسبت به جذب بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ژاپن آمادگی داریم.

دکتر ستاری نیز در این دیدار در مورد پیشرفت ها و دستاوردهای محققان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری و نوع نگرش دولت یازدهم به این حوزه و حمایت از شرکت های دانش بنیان توضیحاتی ارایه کرد.

وی همچنین در مورد وضعیت تحصیل و تعداد زیاد دانشجویان به ویژه زنان دانشجو مشغول به تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در ایران گزارشاتی ارایه کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر ستاری در جریان شرکت در یازدهمین مجمع جهانی علمی و فناوری همچنین با جمعی از وزیران علم و فناوری و تعدادی از برندگان جایزه نوبل حوزه علم و فناوری شرکت کننده در این اجلاس دیدار و گفت و گو کرد.

وزیران علم و فناوری کشورهای مالزی، آفریقای جنوبی، کوبا، عمان، آرژانتین سنگاپور و هند از جمله وزیرانی بودند که با معاون علمی و فناوری رییس جمهور دیدار کردند و در مورد وضعیت علم و فناوری در کشورهای خود و نیز موضوعات منطقه ای و مشترک به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

بحث و بررسی درباره مسایل کلان حوزه علم و فناوری از جمله اهداف برگزاری مجمع بین المللی علم و فناوری (STS) است که از ۱۳ تا ۱۵مهرماه جاری در شهر کیوتو در ژاپن برگزار شد.

علاوه بر وزیران علوم و فناوری کشورهای جهان، رییسان مجامع علمی و دانشگاه های معتبر نیز در این مجمع که از آن به عنوان داووس علم و فناوری یاد می شود، شرکت کرده اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به دعوت رسمی وزیر سیاست علم و فناوری ژاپن در این اجلاس شرکت کرده است. همچنین قرار است ستاری بنا به دعوت رسمی وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، فردا ۱۶ مهرماه در “اجلاس نوآوری برای زمین خنک” در شهر توکیو پایتخت ژاپن به ارایه سخنرانی بپردازد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها