Skip to content

تجاری سازی: تدوین پیش نویس قانون تجاری سازی علمی در مجلس شورای اسلامی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی گفت: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی، رسیدن به نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی بر مبنای علم و فناوری است.
دکتر محمدرضا پورابراهیمی افزود: در گذشته مفهوم اقتصاد دانش بنیان با ابهام مواجه بود ولی امروز و با رشد چشمگیر کشور در زمینه های مختلف و از جمله نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی، زیست فناوری، هوافضا و … این موضوع جا افتاده است که علم می تواند در مسیر رشد و شکوفایی کشور پیشرو باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان در منطقه دارای رتبه اول علمی است، ادامه داد: خیزش بزرگ علمی کشور، یکی از دلایل عصبانیت دولت مستکبر آمریکا از ملت مقاوم ایران است که در قالب تهدید، تحریم و ترور رخ می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: دشمن می داند که این کشور با این توان علمی می تواند همه موانع در مسیر رشد و تعالی خود را از پیش پا بردارد و برای سایر ملت ها هم الگو باشد.

دکتر پورابراهیمی با اشاره به فعالیت های مجلس شورای اسلامی در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان افزود: مجلس در حال تدوین پیش نویس قانون تجاری سازی علمی است که اواخر امسال این قانون در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توان علمی کشور را به ثروت اقتصادی تبدیل کنیم که راه رسیدن به این هدف، تجاری سازی علم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تجاری سازی حلقه مفقوده فعالیت علمی در کشور است.

وی افزود: خوشبخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نقش با تصویب اسناد مهمی مانند نقشه جامع علمی کشور، پیگیری و رصد اجرای سیاست های علم و فناوری مقام معظم رهبری را بر عهده دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: شورای عالی به عنوان یک نهاد بالادستی و کلان متولی حوزه علم و فناوری کشور و با در اختیار داشتن تجارب ذیقیمت در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی علمی نقطه اتکای سایر نهادها در این زمینه است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها