Skip to content

تجاری سازی تجهیزات پزشکی: درمان تعریق بیش از حد امکان پذیر شد.

شرکت دانش بنیان پرتو طب پردیس مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور موفق به طراحی، ساخت و تجاری سازی دستگاه پزشکی یونتوفورزیس (Iontophoresis) جهت درمان بیماری هایپر هیدروزیس یا تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست و پا شده اند .
این اقدام با همکاری محققان موسسه KTH  استکهلم و دانشگاه کارولینسکای سوئد و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق حمایت از پژوهشگران بیش از ۳ میلیون نفر در کشور دچار این عارضه ژنتیکی می باشند که تا کنون درمان مناسب و قطعی برای آن وجود نداشته است.

واحد پژوهش پرتوطب پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای اولین بار در دنیا دستگاه ضد تعریق یونتوفروسیس را به صورت هوشمند برای درمان تعریق بیش از حد بصورت استفاده برای درمان خانگی طراحی وتجاری سازی با تولید انبوه کرده است. طراحی هوشمند دستگاه الکسا منجبر به ۹۸% موفقیت در درمان دائم و بدون عوارض جانبی و یکدهم قیمت تمام شده نسبت به نوع خارجی آن شده است.

آزمایشهای بالینی مربوطه درمراکز درمانی معتبر و زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به روی تعداد زیادی بیمار طی ۲ سال انجام شده و پس از گذراندن بیش از ۹۰ تست متفاوت موفق به دریافت گواهی تاییدیه عملکرد عالی از سازمان پژوهش های صنعتی به شماره ۹۲۰۰۸۴۳ و پروانه تولید و بهره برداری به شماره ۱۱۵۱۸۰-۶۶۴ از وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی وگواهی اختراع به شماره ۷۷۴۶۲ در کشور ثبت شده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها