Skip to content

تجاری سازی دارو: دو داروی جدید داخلی تا پایان سال وارد بازار می شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان سینا ژن گفت: ۱۰قلم داروی نوترکیب جدید در زمینه ام اس، سرطان، غدد، بیماری خودایمنی در دستور کار این شرکت قرار دارد که تا پایان سال، دو قلم آن وارد بازار می شود.
دکتر هاله حامدی فر در نخستین دور برگزاری تور علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که از شرکت دانش بنیان دارویی سینا ژن افزود: اکنون علاوه بر تولید۱۰  قلم داروی بیولوژیک در این شرکت تحقیق بر روی ده قلم داروی جدید در حال انجام است که این داروها از ۶ تا دو سال دیگر وارد بازار می شود.

وی بیان کرد: اکنون داروهای سرطان، ناباروری، پوکی استخوان، نارسایی کلیوی این شرکت در بازار عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون داروی سینووکس (ام اس) که از اولین داروهای تولیدی این شرکت است ، به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، روسیه و سوریه صادر می شود. استقبال از این نوع دارو در بازارهای بین المللی فراوان است و این دارو توانسته در سه سال گذشته ۱۰۰ درصد بازار روسیه را از رقیب آمریکایی خود بگیرد.

دکتر حامدی فر ادامه داد: در سال گذشته این شرکت دانش بنیان توانسته ۴۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام دهد.

وی افزود: در گذشته صنعت دارویی ما همیشه وارد کننده تکنولوژی بوده است ،اما اکنون بزرگترین شرکت تولیدی ترکیه درخواست تولید ۱۳ قلم دارو تحت لیسانس شرکت سینا ژن داشته و طبق توافقات انجام شده این تکنولوژی به شرکت همسایه در حال انتقال است.

دکتر حامدی فر با اشاره به اینکه استقبال برای داروهای بیولوژیک این شرکت در خارج از کشور وجود دارد بیان کرد: متاسفانه تحریم و نبود امکان مبادلات بانکی، صادرات این حوزه را محدود کرده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان سینا ژن در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: متاسفانه در این زمینه مهم ترین مشکل عدم تمایز بین شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که دانش فنی را بومی نکرده اند وجود دارد، زیرا این امر یک رقابت کاذب در کشور ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ قلم داروی بیولوژیک در کشور وجود دارد افزود: اکنون ۱۸ قلم از این داروها در کشور تولید می شود که تولید بقیه این داروها می تواند هدفی برای توسعه این صنعت در کشور باشد که نیازمند حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

محمد صفاریون معاون تحقیق و توسعه شرکت سینا ژن نیز در خصوص دو داروی نوترکیب جدید در این شرکت افزود: داروی نوترکیب ام اس و داروی هورمون رشد انسانی دو داروی نوترکیب جدیدی است که تا پایان سال وارد بازار می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها