Skip to content

شرکت های دانش بنیان: شرکت های دانش بنیان به ۲۰ هزار واحد افزایش می یابند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شمار شرکت های دانش بنیان تا پایان فعالیت دولت یازدهم به ۲۰ هزار واحد افزایش خواهد یافت.
دکتر مصطفی کریمیان اقبال در زنجان افزود: اکنون پنچ هزار شرکت در پارک های علم و فناوری و مرکز رشد ایران فعالیت می کنند و برای رشد و گسترش این شرکت ها برنامه های مدونی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اکنون آمار دقیق و جامع از شمار شرکت های دانش بنیان غیر از آمارهای رسمی کسب شده در کشور وجود ندارد و در این میان برآوردها نشان می دهد ۱۰ هزار شرکت فعال باشند.

دکتر کریمیان اقبال یکی از چالش های مهم پیش روی شرکت های دانش بنیان را صادرات محصولات مختلف آنها بیان کرد و افزود: فروش صرف کالاهای مختلف دانش بنیان در داخل کشور چندان موفقیت آمیز نیست و دسترسی به بازارهای جهانی چشم انداز امیدوار کننده ای را در این بخش بوجود می آورد.

وی نبود تعامل لازم با بخش صنعت و وارداتی بودن آن را از دیگر مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان ذکر کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به وضعیت نامناسب فضای کسب و کار کشور در مقایسه با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: برای رقابت پذیری شرکت های دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار بسترهای لازم آن باید بیش از گذشته فراهم شود.

وی گفت: تاکنون دولت با تخصیص اعتبارات و زیرساخت های لازم فضای مناسبی را برای گسترش و رشد پارک های علم و فناوری در سطح کشور ایجاد است.

دکتر کریمیان اقبال خاطرنشان کرد: تغییرات فرهنگی و ورود اساتید و نخبگان چشم انداز بهتری را در فعالیت های هدفمند شرکت های دانش بینان در کشور مهیا می کند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها