Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: برندسازی در شرکت های دانش بنیان از اولویتهای دولت است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت:  برندسازی در بخش شرکت های دانش بنیان از اولویتهای دولت تدبیر و امید است.
دکترسورنا ستاری در کارگروه تخصی پژوهش، فناوری و تحول اداری استان همدان با بیان اینکه یکی از ضعف ها در بخش صادرات نداشتن برند است، افزود: در بخش شرکت های دانش بنیان باید برند سازی را توسعه داد.

وی اضافه کرد: جهت گیری دولت تدبیر و امید و تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری نیز بر ایجاد شرکت های دانش بنیان است.

دکتر ستاری با تاکید بر تجاری سازی پژوهش در سطح کشور اضافه کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان متناسب با ظرفیت های استان مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی می تواند فعالیت کند، گفت: برای ایجاد شرکت های دانش بنیان باید از بخش های خصوصی و جذب سرمایه گذار استفاده کرد.

معاون رییس جمهوری یکی از وظایف بنیاد نخبگان را نگهداشتن نخبه در استان عنوان کرد و گفت: اگر نخبگان به لحاظ فعالیت های علمی ارضا شوند به استانها دیگر مهاجرت نخواهند کرد.

دکتر ستاری اضافه کرد: پژوهش درآمد زا است و این معاونت به طرح های پژوهشی که برای بخش خصوصی سودآور باشند، اعتبار و تسهیلات پرداخت می کند.

وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان و طرح های پژوهشی استان همدان باید بر اساس سند آمایش و پتانسیل های طبیعی از جمله صنایع دستی، گیاهان دارویی، سوغات و کشاورزی ایجاد شود تا برای استان ارزش افزوده داشته باشد.

وی از مسوولان استان همدان خواست برای الگو برداری، شرکت های دانش بنیان و پارک فناوری سطح کشور را مورد بازدید قرار دهند.

وی اظهار کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان ایران با صادرات دارو ۲۵ میلیون دلار ارز آوری داشته که در این حوزه موفقیت بزرگی است و باید الگو برداری شود.

معاون رییس جمهوری گفت: شرکت های خصوصی با جذب افراد نخبه و نفرات برتر کنکور سراسری علاوه بر نگهداشتن آنان در کشور می توانند موجب کارآفرینی و اشتغالزایی شوند.

دکتر ستاری با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند کارآفرین باشند و اشتغال ایجاد کنند اضافه کرد: دانشگاه و صنعت نیازمند یک نهاد ارتباط دهنده از جمله پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان هستند.

وی از تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: با تشکیل این صندوق تفاوت بین یک استاد دانشگاه و فرد عادی مشخص خواهد شد و به طرح های پژوهشی تجاری سازی شده تسهیلات پرداخت می شود و کمک بلاعوض به آنان پرداخت نمی شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود در دومین جشنواره برترین های پارک علم و فناوری استان همدان شرکت کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها