Skip to content

جلسه مشورتی لایحه حمایت از کارآفرینان با حضور دکتر غلامرضا حبیبی

جلسه مشورتی با موضوع حمایت از کارآفرینان با حضور کارآفرینان برتر از جمله، دکتر غلامرضا حبیبی مدیرعامل موسسه فرزان و کارآفرین برتر ملی عصر شنبه نهم اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان، این جلسه در راستای عمل به شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی  تولید و اشتغال» و به ابتکار معصومه آقاپورعلیشاهی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با هدف حمایت از کارآفرینان برتر کشور برگزار شد که طی آن خانم دکتر آقا پور علیشاهی نماینده مجلس شورای اسلامی و کارآفرینان برتر کشور به بیان نظرات خود در حوزه کارآفرینی پرداختند.

در این جلسه دکتر حبیبی گفت: اساسا مشکل کارآفرینی و اشتغال کشور، قانون نیست و پیش از این شاهد قوانینی همچون بهبود فضای کسب و کار و تشکیل شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی بوده ایم که عملکرد آنها نیاز به نقد و بررسی دارد و  فاقد اثربخشی لازم بوده اند. وی اشکال را در اجرای قوانین دانست.

مدیرعامل موسسه فرزان و کارآفرین برتر ملی همچنین گفت: باید به بهبود فضای کسب و کار توجه شود و خواستار تشکیل یک گروه اقدام (Task Force)  در این زمینه شد. وی گفت امکانپذیر است و ضروری است رتبه کسب و کار ایران که از دولت هشتم همواره سه رقمی بوده است به ۵۰ برسد.

وی در ارتباط با ضرورت تحول فرهنگ جامعه نسبت به کارآفرینی گفت: اگر۱۰ خیابان در تهران و شهرستان ها به نام کارآفرینان برجسته ایرانی نامگذاری شد  می تواند عامل و نشانه توسعه فرهنگ کارآفرینی در میان مردم و مسئولین باشد.

وی بر ضرورت حمایت از شرکت های کوچک و متوسط (SME)  تاکید کرد و گفت مرکز مشاوره کارآفرینی فرزان در این ارتباط طرح جامعی را تهیه کرده است که در صورت لزوم جهت استفاده می تواند در اختیار مسئولین قرار دهد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها