Skip to content

برنامه هوشمند ترک سیگار در جلسه کمیته “تهران: شهر بدون دخانیات” ارائه شد.

جلسه کمیته تهران شهر بدون دخانیات به میزبانی کمیته سلامت شورای شهر تهران برگزار شد. در این جلسه که با حضور اعضای کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران،‌ نماینده سازمان صدا و سیما،‌ نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی و نمایندگان موسعه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان برگزار شد، دکتر حسن آذری پور و دکتر غلامرضا حبیبی مدیرعامل موسسه فرزان، برنامه هوشمند ترک سیگار مبتنی بر موبایل را ارائه کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه، اداره کل سلامت شهرداری تهران گزارشی از فعالیت خود در هفته بدون دخانیات در شهر تهران ارائه داد. پخش نمایش، فیلم، ساخت کلیپ و پوستر، جمع آوری ته سیگارها از سطح شهر، بخشی از فعالیت‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران بود.
همچنین نماینده دانشگاه تهران گزارش داد که کلیه واحدهای اداری و آموزشی این دانشگاه شامل ممنوعیت مصرف دخانیات شدند.

در این جلسه دکتر ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، از عدم استفاده مناسب از ظرفیت سازمان صدا و سیما برای کاهش مصرف دخانیات و همچنین نمایش مصرف دخانیات در سریال‌های تلویزیونی انتقاد کرد. دکتر خداکرمی بر لزوم ایجاد بستری برای ممنوع کردن فروش دخانیات به کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت:‌ با ممنوعیت فروش دخانیات به نوجوانان و کودکان، چرخه مصرف دخانیات از سنین پایین متوقف می‌شود. ممنوعیت فروش دخانیات به نوجوانان باید به صورت مصوبه و فانون در سطح شهر اجرایی شود. ایشان همچنین از عدم تصویب افزایش مالیات دخانیات در مجلس شورای اسلامی، ابراز تاسف کرد.

نماینده سازمان صدا و سیما با ابراز تمایل به همکاری با کمیته سلامت شورای شهر تهران قول همکاری و مساعدت برای کاهش مصرف دخانیات داد.

ارائه برنامه هوشمند ترک سیگار مبتنی بر موبایل توسط موسسه توسعه دانش،‌پژوهش و فناوری فرزان توسط دکتر حسن آذری پور و دکتر غلامرضا حبیبی مدیرعامل موسسه فرزان، بخش دیگر جلسه کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران را تشکیل داد.

 

برنامه هوشمند ترک سیگار مبتنی بر موبایل به مصرف کننده کمک می‌کند که ظرف ۲۸ روز، مصرف مواد دخانی را کنار بگذارد.

 این برنامه، نقشه راه ترک سیگار را مبتنی بر استاندارد کشوری وزارت بهداشت، در اختیار مصرف کننده قرار می دهد تا بتواند با برنامه ای درست، اقدام به ترک کند. این سامانه، امکان اندازه گیری و پیگیری ترک سیگار را در برنامه های مختلف از جمله کمپین های ترک سیگار، فراهم می نماید. برنامه هوشمند ترک سیگار،  متناسب با ویژگی های هر فرد از جمله میزان وابستگی، میزان آمادگی برای ترک و تاریخ مورد نظر برای ترک، شخصی سازی می شود.

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به ارسال پیام های انگیزشی و آموزشی برای کاربر متناسب با ویژگی های فردی او، وجود حامی برای ترک، ارائه برنامه به افرادی که آمادگی ترک ندارند و امکان استفاده سازمانی از برنامه در کمپین های سازمانی اشاره کرد. در این برنامه، مشاوران ترک سیگار نیز حضور دارند و به کاربرانی که نیاز داشته باشند ارائه مشاوره می نمایند. استفاده از این اپلیکیشن رایگان است.

پس از ارائه برنامه، مقرر شد تا استفاده از اپلیکیشن ترک سیگار به صورت پایلوت اجرا شود

همچنین تصمیم گرفته شد تا پایان سال  ۹۹ تمامی ادارات وابسته به شهرداری تهران ادارات بدون دخانیات باشند، ممنوعیت فروش مواد دخانی در تمامی دکه‌های فروش روزنامه قطعی و قانونی شده و همچنین فروش مواد دخانی به کودکان و نوجوانان ممنوع اعلام گردد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها