Skip to content

برگزاری وبینارهای آموزش نصب و اجرای اپلیکیشن فیت آسا ویژه مراقبین سلامت و بهورزهای ۴ دانشگاه

در راستای اجرای پایلوت برنامه کشوری فعالیت بدنی و تناسب اندام هوشمند در دوره پاندمی کووید ۱۹، هشت دوره وبینار “آموزش نصب و اجرای اپلیکیشن فیت آسا در حوزه توسعه فعالیت بدنی” ویژه مراقبین سلامت و بهورزهای دانشگاه های علوم پزشکی اراک، قزوین، فسا و خمین در تیر ماه ۱۴۰۰برگزار شد. در این وبینارها، مجموعا ۲۴۰ نفر از ارائه دهندگان خدمت من جمله مراقبین سلامت و بهورزها حضور داشتند.

هر دوره به مدت ۹۰ دقیقه و به صورت آنلاین برگزار شد و طی آن شرکت کنندگان، ضمن شناخت اپلیکیشن موبایل فعالیت بدنی و تناسب اندام هوشمند (فیت آسا) با نحوه نصب و اجرای آن آشنا شدند. همچنین شرکت کنندگان به صورت عملی نحوه نصب و استفاده از اپلیکیشن موبایل فیت آسا را تجربه کردند.

در ابتدای هریک از وبینارها، سخنران ها از معاونت بهداشت هر دانشگاه، برنامه و اهداف آن را معرفی نمودند. در ادامه، دکتر غلامرضا حبیبی ویژگی های کلی برنامه هوشمند فعالیت بدنی و تناسب اندام فیت آسا را برشمردند و کم تحرکی را یکی از مهم ترین عوامل خطر برای بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی عروقی دانستند. ایشان بیان نمودند: بر اساس آمارهای موجود، ۵۶ درصد از مردم ایران دچار کم تحرکی هستند. این آمار، مربوط به قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ می باشد و به نظر می رسد با شیوع این بیماری و محدودیت ماندن در منازل، میزان کم تحرکی افزایش یافته باشد.

وی افزود: مطابق برنامه کشوری فعالیت بدنی و تعهد ایران به سازمان جهانی بهداشت (WHO)، قرار است تا سال ۱۴۰۴، ۲۰ درصد از میزان کم تحرکی جمعیت ایرانی کاسته شود. بر این اساس و در راستای اجرای “دستورالعمل توسعه فعالیت بدنی در دوره پاندمی کووید ۱۹” برنامه هوشمند فعالیت بدنی و تناسب اندام مبتنی بر اپلیکیشن فیت آسا به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

در ادامه وبینارها، خانم آزاده ایرانبان نحوه نصب و استفاده از اپلیکیشن فیت آسا را توضیح دادند و اجزای آن را معرفی نمودند. همچنین نحوه ورود و امکانات داشبورد مدیریت فعالیت بدنی تشریح شد. شرکت کنندگان به صورت عملی مراحل نصب، ورود و استفاده از امکانات اپلیکیشن و داشبورد را در وبینارها انجام دادند. این تجربه به مراقبین سلامت و بهورزها کمک خواهد کرد تا هنگام معرفی اپ به عموم مردم، با ساختار و نحوه استفاده از آن، آشنایی لازم را داشته باشند.

در جریان برگزاری وبینارها، شرکت کنندگان فرصت داشتند تا به صورت مکتوب و به شکل پیام، مشکلات و سوالات خود را بیان کنند. همچنین در انتهای هر وبینار، شرکت کنندگان پرسش های خود را در ارتباط با این برنامه مطرح کردند.

سر فصل های وبینار ها به شرح ذیل بود.:

  • امکانات و روش استفاده از اپلیکیشن فیت آسا
  • دانلود و نصب فیت آسا
  • ثبت نام در فیت آسا
  • وارد کردن کد معرف
  • فراموشی رمز عبور
  • تکمیل پروفایل
  • آشنایی با اجزای برنامه و منو اپلیکیشن
  • امکانات و روش استفاده از داشبورد مراقبین/بهورزها
  • ورود به داشبورد
  • امکانات داشبورد

این وبینارها در چارچوب مرحله پایلوت برنامه فعالیت بدنی و تناسب اندام هوشمند توسط معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و با همکاری موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان با راهبری دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. در این مرحله، ۴ دانشگاه علوم پزشکی مجری مرحله پایلوت شامل دانشگاه های علوم پزشکی اراک، قزوین، فسا و خمین مشارکت داشتند. هدف از برنامه هوشمند فعالیت بدنی و تناسب اندام، ایجاد ارتباط با مردم و همچنین افزایش انگیزش برای ارتقای میزان فعالیت بدنی آنها می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این برنامه می توانید به ادرس https://fitasa.org مراجعه فرمایید. علاوه بر این، برای نصب اپلیکیشن موبایل فیت آسا می توانید عدد ۱۰۰ را به شماره ۱۰۰۰۶۵۴ پیامک کنید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها