Skip to content

مناسبتهای پژوهشی: جزئیات برنامه هفته پژوهش و فناوری اعلام شد

هفته پژوهش هر ساله به مدت یک هفته برگزار می شد اما امسال برنامه های آن در طول سال اجرا می شود. بر این اساس از ۱۷ تا ۲۲ آذر ماه یک برنامه به طور همزمان در تمامی استانهای کشور برگزار می شود. ستاد برنامه استانی در استانداری تشکیل و دبیرخانه آن در دانشگاه مادر هر استان تشکیل می شود.

در این برنامه دانشگاه مادر هر استان با برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دستاوردهای پژوهش و فناوری آنها را در نمایشگاهی به معرض نمایش می گذارد.
فن بازار ملی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی نیز که هر ساله در این هفته برگزار می شد امسال در استانها و پس از آن در تهران از ۲۴ تا ۲۶ آذرماه به طور نمادین و ویژه برگزار می شود. در این نمایشگاه برگزیده‌ترین و برترین دستاوردهای پژوهش و فناوری استان‌ها عرضه می شود که این برنامه برای بازدید مقامات و مدیران دولتی طراحی شده است.

همچنین منشور پژوهش که توسط مقام معظم رهبری تهیه می شود به مناسبت برگزاری برنامه‌های پژوهشی این هفته در ۲۵ آذر به عنوان سرلوحه واحدهای پژوهشی عرضه و اطلاع رسانی می شود.
برنامه تقدیر از پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی متناسب با مناسبت‌های سال در این روزها اجرا می شود. به عنوان مثال روز ۷ دی ماه (روز نهضت سواد آموزی) از پژوهشگران عرصه نهضت سواد آموزی، در هفته دولت از پژوهشگران فعال در دستگاههای اجرایی و ۱۶ آذر از دانشجویان پژوهشگر تقدیر می شود. روز مجلس از پژوهشگران مجلس و در روز قوه قضاییه نیز از پژوهشگران این عرصه تقدیر می شود.
ملاک‌های معرفی پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها با سایر دستگاه‌های اجرایی متفاوت است و برای پژوهشگران دانشگاهی مقالات علمی معتبر از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.
برگزاری سمینار، هم اندیشی و کارگاه نیز با موضوعات مرتبط با پژوهش در طول سال برگزار می‌شود.

شعار هفته پژوهش امسال نیز مانند چند سال گذشته “بدون پژوهش و فناوری تصمیم گیری نکنید” است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها